Recenzie „Să mâncăm etic” de Gary L. Francione, Anna Charlton

Autor: Gary L. Francione și Anna Charlton
Editura: Adenium
Nr. Pagini: 164

În ultima perioadă, am simțit obsesiv nevoia de a pune pe stop tot ce înseamnă ficțiune, și m-am axat pe cărți de dezvoltare personală, autoeducare, manuale do it yourself și mai nou, cărțile care te învață cum…să mănânci, așa cum este și Să mâncăm etic – o analiză a moralității consumului de animale, o carte tare simpatică, apărută recent la editura Adenium.

Să mâncăm etic este cartea care nu te obligă să mănânci sănătos, ci te îndeamnă și te ajută să înțelegi beneficiile vieții fără carne.  Și mai mult de atât, cartea de față a reușit să-mi răspundă la zeci de întrebări pe care mi le puneam constant, cum ar fi de unde luăm fierul din organism? dar calciul? de ce e așa de importantă vitamina B12?

Ce mi-a plăcut fără doar și poate a fost maniera degajată în care a fost scrisă cartea. Am mai încercat acum ceva timp să citesc o carte despre nutriție și educație alimentară, dar a fost un eșec total: zeci de termeni de specialitate care nu erau explicați și fraze kilometrice, care, de fapt, se învârteau în jurul unei singure idei. Să mâncăm etic a fost foarte diferită la acest capitol; scrisă într-o manieră prietenească, deloc formală, cu un limbaj accesibil, cartea reușește să-și facă loc printre sinapsele corpului tău fără prea mult efort.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Gary L. Francione și Anna Charlton.

”Beyond the economics of production efficiency, animal welfare laws that require “humane” treatment are really not about animals; they’re about humans and making humans feel better about using animals. We can comfort ourselves with the idea that we are acting in a “humane” way.”

Recomand Să mâncăm etic – o analiză a moralității consumului de carne tuturor celor care vor să se (auto)educe în legătură cu propria nutriție și vor să își răspundă unor întrebări legate de alimentație și sănătate, dar și celor care vor mai mult decât o lectură plăcută, deoarece Să mâncăm etic e o adevărată vizită la nutriționist, o vizită care reușește să definitiveze anumite decizii legate de alimentația ta.