Recenzie „Sub semnul Imperiului” de Ovidiu Mihalache

de | ian. 8, 2022 | Istorie, Istorie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA SUB SEMNUL IMPERIULUI ARE REDUCERE PE:

Volum distins cu Premiul al II-lea în cadrul Concursului de manuscrise „Împlineste un vis„, secțiunea Carte Științifică, ediția I, Editura Universitară, organizat în 2021.

„Cine ne-a așezat pe noi, românii, între ruși care nu se mai satură de pământ, turci care nu se mai satură de avere și nemți care nu se mai satură de putere?”

De la Ștefan cel Mare, care a conștientizat cât de mici și periculos plasat ne situăm, văzând că atât țarul rus, cât și sultanul turc stau liniștiți în palatele lor și cuceresc teritorii, iar el deși e tot timpul călare nu reușeste să-și apere țara, primul domnitor român care a realizat pericolul rusesc și aflat în iarna vieții, a lăsat moștenire fiului său, Bogdan următorul sfat: Dacă e să închini Țara, să o închini Turcului, nu Moscalului, de la Dimitrie Cantemir, slab pregătit militar și diplomatic, care nereușind să construiască o strategie comună cu propriii boieri, ne-a aruncat într-un joc cu rușii din care nici acum după 300 de ani nu reușim să ieșim sau să scăpăm, până la PCR și eurasianismul lui Putin, Mihalache ne expune pericolul cu care România se confruntă de epoci întregi, cu surprizele și amenințarea doctrinei panslavismului.

Dacă îți place recenzia cărții SUB SEMNUL IMPERIULUI, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Ovidiu Mihalache

Maica Rusie, „fratele nostru mai mare„, poporul civilizator și eliberator, același care ne-a deznaționalizat românii din Moldova, răul mai mic, ales pentru a evita celălalt rău. Rusia care ne-a distorsionat, desfigurat și distrus istoria când ne-a scos din „întunericul” care i-a precedat ocupația. Până și China a criticat metodele prin care românii din Basarabia erau deznaționalizați deși nu era implicată și total neutră față de situație: falsificarea evenimentelor istorice, rusificarea și promovarea limbii ruse sub scuza bilingvismului, excluderea românilor de la funcțiile de conducere, expulzarea lor în afara Basarabiei, menținerea procesului de educație în limba moldovenească la nivel minimal. Logica imperială de tip medieval a rușilor a urmărit crearea unei centuri slave formată din țări tampon. Rușii au confundat întotdeauna calitatea cu cantitatea și s-au impus pe considerente de rasă, tradiție și cultură, practic inexistente dacă privim atent istoria.

Mihalache face o analiză profundă a ideologiei și mentalității rusofile, aducând ca argumente evenimente istorice marcante și citate edificatoare ale unor mari istorici și oameni politici români și străini. Arătând diferența dintre modul în care Occidentul și Rusia au preluat moștenirea bizantină, demonstrează că „civilizația” rusă este doar o pojghiță de suprafață care ascunde despotismul de tip siberian pe care îl implementează ajutându-se de pârghia religioasă bizantină.

Dezvoltă insecuritățile acestui imperiu: al frontierelor care-I obligă să se extindă pentru a crea un culoar de siguranță față de amenințarea capitalismului, al existenței poporului român, ultimii latini din Europa de Est și al unicității privind purtarea stindardului Ortodoxiei.

Pune accent pe mutilarea sufletului țăranului român, continua încercare de a-i schimonosi și desființa neamul și limba și transformarea lui într-un alt popor, un satelit rusesc prin promovarea celor patru mituri: al conspirației (nevoia de a construi un dușman permanent – străinul, catolicul, evreul, capitalistul, boierul, fascistul, etc), al salvatorului (al eroului impus – Lenin, Stalin), al vârstei de aur (al societății ideale – doctrina înfloririi maxime a proletariatului) și al unității (chemarea la o colectivitate obedientă în jurul partidului și al conducătorului suprem).

Rusia vrea să fie europeană doar dacă Europa va veni către Moscova, și nu invers, iar România este ghimpele latin care dezbină unirea slavilor din Estul Europei. Rasa noastră nu e slavă, dar e situată în mijlocul Carpaților, obstacolul nonslav din arcul slavic și asta este crucea pe care o purtăm de secole, lunga odisee a românilor din Moldova care se răsfrânge asupra istoriei întregii țări. Românii sunt latinitatea neconformă din acest spațiu geopolitic care stă între câmpiile siberiene și coasta Atlanticului. Din această cauză Moscova a catalogat mereu România ca fiind un stat imperialist ce a acaparat teritorii străine: Transilvania, Basarabia, Bucovina, Banatul cărora le-a impus un regim de discriminare și teroare, fapt care i-a obligat pe ruși să intervină pentru eliberarea și ocrotirea acestor națiuni exploatate.

Este o carte foarte captivantă, foarte bine documentată, care expune o viziune originală și cerebrală a mentalității imperialiste ruse și a tendințelor acesteia de a împărți lumea în zone de influență în funcție de propriile interese și avantaje politice și economice. O recomand cu mare drag mai ales pasionaților de istorie și intrigi politice, dar și celor care au învățat în școală istorie contrafăcută de tip sovietic în timpul comunismului.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA SUB SEMNUL IMPERIULUI CU REDUCERE DE PE:

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: SUB SEMNUL IMPERIULUI
Autor: Ovidiu Mihalache
Editura: UNIVERSITARĂ
Nr. Pagini: 238
Gen Literar: Sociologie, stiinte politice
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 851

Alte recenzii de la Ovidiu Mihalache:

Recenzie “Clipe de viață” de Natalie Winter

De multe ori ni se întâmplă să ne dorim anumite lucruri în viață și încercăm să facem tot ce putem pentru a ne găsi locul, însă nu întotdeauna obținem ceea ce vrem, așa cum se întâmplă și în cartea lui Natalie Winter, Clipe de viață. Romanul este despre destin și...

Recenzie “Din America, experiment în doi” de Elena Armas

Elena Armas a revenit cu o nouă comedie romantică, Din America, experiment în doi, și este chiar continuarea romanului său de debut, Din Spania, cu dragoste. De data aceasta, acțiunea nu este centrată asupra Linei Martin, protagonista primei cărți, ci a prietenei...

5 2 votes
Angela este redactor Booknation.ro de 1474 zile și a scris până acum 480 articole. Se află pe poziția 3 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.