Recenzie “Antiparenting” de Savatie Baștovoi

de | aug. 3, 2022 | Beletristică, Literatură Contemporană, Literatura Română, Părinți și copii, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ANTIPARENTING ARE REDUCERE PE:

Am auzit de Savatie Baștivoi de ceva timp și era cumva pe lista autorilor a fi descoperiți la un anumit moment. Așa s-a întâmplat că am purces la această descoperire cu două cărți ale sale. Am început să-l cunosc prin cartea “Nebunul”, o carte care m-a convins de faptul că religia adaptată la nevoile societății moderne poate fi atractivă și pentru cei îndepărtați de ea.

De ce am ajuns atât de greu la acest autor? Nu sunt adepta cărților cu tentă religioasă, de aceea am avut rețineri pentru a lua în mâini cărțile sale, având impresia că datorită backgroundul-ui autorului, acestea vor fi bogate în repere biblice și dogme bisericești. Însă, am fost plăcut surprinsă că așteptările mi-au fost depășite. Să nu fiu înțeleasă greșit, cărțile sale au o tentă religioasă și Dumnezeu este amintit în multiple pagini, însă dogmele bisericești lipsesc de aici.

Cu referire la lucrarea de față. Nu este o carte a fi ignorată, însă în același timp părinții trebuie să fie atenți ce sfaturi urmează și pe care să le chestioneze. Conform observațiilor mele subiective unele sfaturi sunt prețioase și deci demne de urmat, fiind desprinse din înțelepciunea populară. Însă, unele idei, sau mai bine zis teze susținute de către autor, le-am găsit învechite, ilogice, pe alocuri chiar absurde.

Teza de bază susținută de autor pe durata întregii cărți este că dragostea este cel mai mare dar oferit de către părinți copiilor lor, dar și una din principalele soluții pentru rezolvarea oricărui impediment apărut în calea educării copilului. Rezonez cu această idee considerând dragostea cărămida de căpătâi care stă la baza unei copilării fericite.

Dacă îți place recenzia cărții ANTIPARENTING, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Savatie Baștovoi

O altă idee pe care am apreciat-o și pe care o susțin și eu este aceea că părintele trebuie să-și păstreze un grad de autoritate în fața copilului. Într-adevăr, părintele trebuie să fie cel ce stabilește regulile pentru copil și nu invers. Permisivitatea pe care o au unii părinți din dorința de a crea raporturi de prietenie cu propriile odrasle pot crea de multe ori copii și ulterior adolescenți problematici, cu comportament derapant.

Nu am rezonat pe deplin cu ideea conform căreia părinții știu de la natură cum e mai bine să-și educe copiii și deci nu au nevoie de nici un fel de îndrumări. Sunt de-acord că fiecare părinte este în puterea de a decide cum să-și educe copilul, aceasta însă nu înseamnă că el va folosi instinctiv cea mai bună metodă.

O idee care m-a lăsat perplexă și pe care nici nu doresc s-o analizez, deoarece o găsesc absurdă este următoarea: Am toate motivele să afirm că majoritatea copiilor diagnosticați cu probleme neurologice și psihice după vârsta de trei ani s-au născut sănătoși, dar au fost îmbolnăviți de proprii părinți, prin aplicarea unor metode de educație experimentale.

Pe-alocuri autorul parcă condamnă evoluția societății. O multitudine de idei și cercetări din domeniul educației / pedagogiei / psihologiei sunt criticate și deci văzute fără rost de către el. Se afirmă chiar că sintagma “nevoile vremii” a apărut din dorința de a schimba lumea și deci de a-l îndepărta pe om de Dumnezeu. Aici, a cam exagerat după părerea mea.

La un moment dat autorul critică chiar și familiile care iau hotărârea să adopte copii în detrimentul celor proprii, chiar nu văd care ar fi aspectul negativ al adopției?!

În final, citiți cartea dacă sunteți curioși, însă trageți singuri concluziile…

Îndeplinirea de către părinți a celor care se fac printr-o criză de plâns este percepută de copil caut slăbiciune.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ANTIPARENTING CU REDUCERE DE PE:

Titlu: ANTIPARENTING
Autor: Savatie Baștovoi
Editura: CATHISMA
Nr. Pagini: 264
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 10726

Alte recenzii de la Savatie Baștovoi:

Recenzie “Vei fi acolo?” de Guillaume Musso

L-am descoperit pe Guillaume Musso prin intermediul cărții Vei fi acolo?, pe care am citit-o recent și care mi-a plăcut foarte mult. Am “pus ochii” de ceva timp pe cărțile autorului, dar abia de curând am decis să citesc una, iar lectura m-a surprins plăcut....

Recenzie ”Între acele ziduri blestemate” de Lauren Blackwood

Dacă sunteți fan cărți și filme cu case bântuite și aveți ceva neastâmpăr romantic în vene, această carte este un must pentru voi. Este un horror paranormal construit în jurul unei povești de dragoste, pentru că dragostea salvează tot, după cum bine ați învățat la...

Recenzie “Te urăsc, te iubesc” de Sally Thorne

Sunt momente în care citim cărți grele, care necesită mult timp și o răbdare de fier, iar la finalul lecturii simți că ai, cu adevărat, o reușită. În același timp, sunt și cărți lejere, cu o acțiune liniară și previzibilă, dar pe care nu le poți lăsa din mână....

Taisia Crudu este redactor Booknation.ro de 470 zile și a scris până acum 210 articole. Se află pe poziția 6 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!