Recenzie „Când te lovesc sau portret al scriitoarei ca tânără soție” de Meena Kandasamy

de | mai 14, 2022 | Biografii, Memorii, Non Fictiune, Psihologie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA CÂND TE LOVESC SAU PORTRET AL SCRIITOAREI CA TÂNĂRĂ SOȚIE ARE REDUCERE PE:

Când te lovesc face parte din colecția #musai de la Art, dar nu din cauza asta e musai s-o citești, ci pentru că analizează un subiect sensibil, foarte actual, foarte incomod și, de regulă, ținut ascuns și foarte greu de identificat: abuzul fizic și psihic și violența domestică. O  recomand în special femeilor, deoarece s-ar putea să regăsească multe scene familiare în paginile ei, pe care nu le-au catalogat corect. Ar putea fi un ghid pentru evitarea acestor situații sau pentru modul în care poți ieși din astfel de relații toxice și abuzive.

O tânără scriitoare indiană, aflată după o despărțire cu un bărbat pe care l-a iubit enorm, dar în a cărui viață nu-și găsea locul, acceptă cererea în căsătorie a unui asistent universitar cu care are impresia că împarte aceleași convingeri de viață și ideologie. Educată în spiritul culturii indiene și a sistemului rigid și discriminant al castelor, tânăra are un spirit foarte libertin și independent. Ceea ce i se întâmplă după căsătorie o aruncă dintr-o stare în altă stare și inițial pare că se va complace și va tolera această situație de nesuportat încercând să se plieze pe regulile absurde impuse de acest soț maniac al controlului și al proprietății. Până când simte că viața îi este pusă în pericol. Atunci se hotărăște să riposteze, să scape, dar realizează că nu se poate baza pe nimeni, nici măcar pe propriii părinți. Este singură și totul depinde de ea. Acesta este alt aspect periculos. Tendința celor din jur, a prietenilor și a cunoștințelor, de a se spăla pe mâini, de a se convinge că situația este doar exagerată de victimă, că lucrurile n-au cum să fie atât de grave. Fapt care nu ajută cu nimic ci doar adâncește depresia victimei, care se simte abandonată și de cele mai multe ori este incapabilă să se salveze.

Nu este o lectură ușoară, unele scenele sunt foarte violente, dar stilul extrem de sincer și onest al scriitoarei le face oarecum suportabile, apelând și la ironie, un umor fin și dând dovadă de o stăpânire și o maturitate extraordinare având în vedere situația extremă în care se trezește. Autoarea a avut un curaj extraordinar pentru a scrie această carte care chiar merită citită. Și merită toată admirația pentru că a refuzat să-și dea la schimb libertatea și independența pentru a avea parte de pace casnică.

Paralel cu această situație domestică violentă este expusă și ideologia comunistă, îmbrățișată de soț, care repudiază emotivitatea și sensibilitatea individului în încercarea de a atinge nivelul unor lideri politici grotești, lipsiți de sentimente sau căldură sufletească. Schimbarea intervenită în comportamentul acestui om după căsătorie este extremă. Relația cu propria soție nu are nimic de-a face cu dragostea sau tandrețea, omul se transformă peste noapte într-o bestie a cărui singură mulțumire este controlul absolut. Soția are un statut de sclavă și ceea ce este șocant este că acest om a beneficiat de o educație bună, a suferit el însuși abuzuri în copilărie, are un statut respectat în comunitate și totuși cinismul de care dă dovadă nu poate fi motivat sau explicat. Tactica pe care o alege pentru a înfrânge rezistența tinerei mi-a dat fiori pe șira spinării.

Cartea vorbește despre fața mai puțin expusă a căsniciei, despre ce poate însemna o căsnicie atunci când încrederea și respectul nu există, despre ceea ce de multe ori rămâne în spatele ușilor închise, despre măștile pe care unii le poartă în societate pentru a-și ascunde fața hâdă. Este un manifest feminist care sper să ajungă în cât mai multe mâini și minți.

This is a man breaking his own wife. This is a man burning down his own house.

Ți-a plăcut recenzia cărții CÂND TE LOVESC SAU PORTRET AL SCRIITOAREI CA TÂNĂRĂ SOȚIE?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Meena Kandasamy

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA CÂND TE LOVESC SAU PORTRET AL SCRIITOAREI CA TÂNĂRĂ SOȚIE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Când Te Lovesc Sau Portret Al Scriitoarei Ca Tânără Soție
Autor: Meena Kandasamy
An apariție : 2022
Editura: ART
Nr. Pagini: 320
Gen Literar: Biografii si memorii
Publicată la 14.05.2022
Nota recenzorului: 8.5 / 10
Vizualizari recenzie: 8424

Recenzie „Castelul de hârtie” de Miranda Cowley Heller

Vreau să vă spun că această recenzie mă găsește extrem de confuză, pentru că eu eram sigură că aleg o carte cu o poveste de dragoste. WRONG!!! Nu am primit în niciun caz o poveste de dragoste, ci o poveste impactantă, șocantă, căreia i-am dat un rating mare pentru...

Recenzie „Șase cocori stacojii” de Elizabeth Lim

Atunci când eram mică, obișnuiam să ascult multe povești la casetofon. Îmi aduc aminte clar când stăteam în bucătărie și mama îmi punea caseta și eu ascultăm fascinată. A fost modul în care imaginația mea s-a dezvoltat și modul în care am cunoscut lumi și personaje...

Angela este redactor Booknation.ro de 1261 zile și a scris până acum 406 articole. Se află pe poziția 3 din 52 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.