Recenzie Creștetul ghețarului de Constanța Buzea

Autor: Constanța Buzea
An apariție : 2009
Editura: Humanitas
Nr. Pagini: 256
Recenzie de Florentina Turcanu
Publicată la December 28, 2014

crestetul-ghetarului-jurnal-1969-1971_1_fullsizeSunt sigură că ați auzit de foarte multe ori de cupluri de oameni obișnuiți sau din media, de cupluri de oameni celebri care deși fac parte din aceiași lume profesională și sunt soț și soție, nu au parte de o validare egală și ieșire în lumina reflectoarelor la fel de strălucitoare. Mereu unul dintre ei ia toate aplauzele și laurii succesului publicului. În cazul cărții de astăzi, aplauzele publicului Cenaclului Flacăra pentru că autoarea cărții Creștetul ghețarului este prima soție a lui Adrian Păunescu.

Constanța Buzea  a fost o scriitoare foarte talentată, redactor la România Literară, poetă și autoare a numeroase scrieri și ilustrații pentru copii. O femeie înzestrată, căsătorită timp de aproape 16 ani cu mult mai celebrul Adrian Păunescu. Creștetul ghețarului este o carte de memorii, un jurnal care cuprinde în paginile sale doar perioada dintre anii 1969 și 1971, perioadă în care i se naște cel de al doilea copil, publică numeroase cărți pentru copii și face o foarte interesantă călătorie în America alături de soțul ei.

Scriitoarea a fost catalogată în urma apariției acestui jurnal în fel și chip, de la femeie disperată până la autoare de lamentabile tânguiri lirice ale unei soții veșnic rănite de un soț mult mai puternic decât ea. Cartea aceasta nu poate avea într-adevăr o mare valoare literară dar poate fi privită cu sensibilitate pentru că este scrisă cu sinceritate de o femeie care în primul rând își dorește să fie o mamă bună și în același timp să nu abandoneze indiferent de ce va urma, scrisul, poezia.

O femeie talentată care trece prin încercările unei căsnicii cu un bărbat care își dorește cu disperare să fie lider în orice dar și un poet prolific foarte talentat. Nimic nou sub soare ar spune unii, de sute de ani aceleași probleme matrimoniale, zbateri feministe și alte nimicuri pe aceiași temă. Constanța Buzea nu își dorește neapărat să arate cu degetul spre Adrian Păunescu la aceea perioada pe care au trăit-o împreună ca soț și soție. E un jurnal clasic, intim, al unei soții și mame, cu viață socială și profesională destul de intensă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Constanța Buzea.

Cartea poate satisface gustul de monden pasionaților de gen prin amintirea unor momente de mare cuceritor ale lui Adrian Păunescu sau prin paginile dedicate călătoriei lor în America unde au stat o perioadă împreună cu Mircea Eliade.

Lectură plăcută !