Recenzie “Darul. 12 lecții care îți vor salva viața” de Edith Eger

de | mai 6, 2022 | Dezvoltare Personală, Lecturi Motivaționale, Literatură Contemporană, Memorii, Psihologie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA DARUL. 12 LECȚII CARE ÎȚI VOR SALVA VIAȚA ARE REDUCERE PE:

Am revenit la Edith Eger după lecturarea cărții “Alegerea” / “The Choice”. Am fost impresionată de soarta acestei femei puternice, care de la un supraviețuitor al Holocaustului a ajuns Doctor în psihologie.

Carte de față vine ca o completare a celei precedente. Pe lângă propria experiență de luptă, supraviețuire și vindecare, Edith Eger prezintă diferite istorii ale pacienților ei. Este o carte menită să inspire, să te ajute să treci peste anumite traume sau pur și simplu să-ți dea un nou imbold pentru a progresa și pentru a trăi în armonie cu sine și cu cei din jur.

Titlul cărții ar putea însemna că viața este un dar și depinde de noi cum o trăim. Nimeni nu este scutit de suferință, însă fiecare are libertatea de a alege să-și trăiască viața după placul său. Mesajul central al cărții este că închisoarea este în mintea ta, iar cheia este chiar în buzunarul tău. Noi nu putem alege mereu ceea ce ni se întâmplă, însă mereu putem alege cum să răspundem la ceea ce ni se întâmplă.

Gândurile noastre ne determină defapt limitele, cum simțim, ce facem și ce credem noi că e posibil sau imposibil. Cu toții avem unele limitări pe care ni le impunem, sau așa cum sunt numite în engleză “mental prisons”. Cartea de față are ca scop să identifice aceste limitări și să ne elibereze de povara lor. Fiecare capitol descrie o limitare impusă de mintea omenească, se ilustrează efectele acestei limitări și provocările cauzate de ea, cu întâmplări din viața psihologului, dar și din cazuri ale pacienților. La sfârșitul capitolului avem sfaturi practice cum să ne eliberăm din aceste “capcane mintale”.

Una dintre lecțiile învățate aici este că nu poți trata ceea ce nu poți vedea. Altfel zi, dacă vrem să tratăm o traumă, trebuie să-i permitem să se manifeste, să ne exprimăm emoțiile, să le lăsăm să iasă la suprafață. Să ne invităm emoțiile să ne țină companie și apoi să decidem cât timp dorim să păstrăm aceste emoții cu noi. Este bine să facem față realității. Să încetăm să luptăm și să ne ascundem. O emoție este doar o emoție, nu este identitatea noastră.

Recomand cu drag această carte.

Ți-a plăcut recenzia cărții DARUL. 12 LECȚII CARE ÎȚI VOR SALVA VIAȚA?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Edith Eger

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA DARUL. 12 LECȚII CARE ÎȚI VOR SALVA VIAȚA CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Darul. 12 Lecții Care îți Vor Salva Viața
Autor: Edith Eger
An apariție : 2020
Editura: PANDORA M
Nr. Pagini: 224
Gen Literar: Self Help
Publicată la 6.05.2022
Vizualizari recenzie: 9647

Recenzie „Castelul de hârtie” de Miranda Cowley Heller

Vreau să vă spun că această recenzie mă găsește extrem de confuză, pentru că eu eram sigură că aleg o carte cu o poveste de dragoste. WRONG!!! Nu am primit în niciun caz o poveste de dragoste, ci o poveste impactantă, șocantă, căreia i-am dat un rating mare pentru...

Recenzie „Șase cocori stacojii” de Elizabeth Lim

Atunci când eram mică, obișnuiam să ascult multe povești la casetofon. Îmi aduc aminte clar când stăteam în bucătărie și mama îmi punea caseta și eu ascultăm fascinată. A fost modul în care imaginația mea s-a dezvoltat și modul în care am cunoscut lumi și personaje...

Taisia Crudu este redactor Booknation.ro de 312 zile și a scris până acum 155 articole. Se află pe poziția 6 din 52 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!