Recenzie ”Gemenii Templeton au o idee” de Ellis Weiner

Editura: RAO
Nr. Pagini: 252
Recenzie de Diana Daniela Macovei
Publicată la 15.01.2018
5 (100%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI GEMENII TEMPLETON AU O IDEE PE:

Gemenii Templeton au o idee este o poveste pentru copiii între 10-14 ani. O lectură ușoară menită să-i scoată pe cei mici din moțăială și pentru a le stimula imaginația. De menționat că povestea deține pe parcurs și explicații, fiind scrisă într-un stil de conversație între scriitor și cititori. De asemenea, pe parcursul cărții avem și imaginii descriptive pentru o mai bine vizualizare a aventurilor gemenilor Templeton.

De altfel, gemenii Templeton sunt ca un duet salvator atât al propriilor vieți cât și a celor din jur. Năstrușnici, cu idei inovative, ei îi învață pe copii cum să câștige în fața adulților prin maturitate și imaginație. Ellis Weiner pare că și-a pus în minte să-i învețe pe copii să-și caute încă de mici ceea ce le face plăcere, să le transforme în hobby-uri care să-i ajute atât în prezent cât și într-un viitor al situațiilor neașteptate.

Îi cunoaștem pe gemenii Templeton, mai întâi în ziua când vin pe lume, veste ce-și surprinde tatăl tocmai când era într-o polemică cu un student pe baza notei primite de acesta. O polemică ce va veni să le bântuie viitorul celor doi frați, doisprezece ani mai târziu când îi găsim pe John și Abigail în căutarea de soluții pentru indeplinirea viselor lor.

Visul oricărui copil este de a avea un animal de companie. Cum e de așteptat visul gemenilor este acela de a avea un câine. Dorința nu li s-a îndeplinit nici pe vremea când mama lor trăia, acum, în lipsa ei, pare și mai greu de îndeplinit. Dar Abigail și John nu sunt copii care să se dea bătuţi, așa că, printr-un plan bine pus la punct, reușesc să-și înduplece mai tristul tată și apare Cassie.

Cassie se va dovedi a fi exact companionul potrivit pentru a-l scoate pe doctorul Templeton din apatie și a-l aduce iarăși la lumină pe acel tatăl vesel pe care gemenii îl aveau înainte de moartea mamei lor. Dar tocmai când se credea că lucrurile ajung pe un făgaș normal, apare năpasta: Dean D. Dean.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Ellis Weiner.

Studentul țâfnos de acum doisprezece ani, a adunat și mai multă ranchiună și vrea cu orice preț răzbunarea pe doctorul Templeton. Folosindu-se de prototipul de elicopter individual de purtat în rucsac implementat de doctorul Templeton, Dean D. Dean începe să facă valuri și să-l acuze pe cunoscutul doctor că i-a furat ideea. Cum acest lucru nu are niciun efect în ochii comunității, Dean D. Dean, aplică planul B: răpirea.

Abigail și John sfârșesc răpiți de groaznicul, dar chipeşul Dean D. Dean pentru a-l forța pe doctorul Templeton să renunțe la proiect în favoarea lui. Însă gemenii Templeton nu sunt tocmai niște copii ușor de răpit și, mai ales, ușor de ținut pe loc. Dean D. Dean va afla, curând, pe propria piele, că nu s-a luat de gemenii care trebuie.

Gemenii Templeton au o idee este o aventură în lumea celor mari, unde imaginația și hobby-urile te pot ajuta în a fi erou în propria povestea. Ellis Weiner îi aruncă pe copii în aventurile celor mari dându-le șansa ca, cu propria minte, să vină cu idei salvatoare și să devină eroi de necontestat.

-Ceea ce contează (…) nu sunt doar ideile pe care le ai, ci ceea ce faci cu ele.

Un volum disponibil şi pe site-ul Editurii RAO.