Recenzie “În culisele tenisului” de Neil Harman

Autor: Neil Harman
Editura: Publica
Nr. Pagini: 552
Publicată la April 2, 2018

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

Image result for tenisAtunci când am început să citesc această carte, nu știam cine este Neil Harman. După puțin research am aflat că este un respectat jurnalist sportiv, ce și-a petrecut mare parte din carieră lângă celebrități și a ajuns să fie chiar și consilier pe probleme de presă. Cool, nu? “În Culisele Tenisului” de Neil Harman ne oferă un insight amănunțit asupra vieții sportivilor preferați, însă probabil ca un defect profesional, s-a focusat pe câteva aspecte care pentru el au părut incitante, însă pentru mine,ca cititor, nu au fost atât de interesante pe cum speram.

Fană tenis de aproape 10 ani, urmăresc și citesc cu plăcere tot ce are legătură cu acest sport, însă sunt unele lecturi care nu mă prind. Din păcate cred că și această carte se încadrează în această categorie, deoarece eu voiam ceva mai dinamic, cu noutăți, răsturnări de situații și jocuri de culise. Neil Harman s-a bazat mai mult pe cifre, pe premii sau pe redarea unor conferințe de presă, care la un anumit punct devin foarte plictisitoare…

Image result for tenisÎn altă ordine de idei, un alt aspect care nu m-a încântat a fost abundența detaliilor care nu au fost legate printr-o logică anume. De un lucru am fost convinsă, Neil este foarte documentat, însă îi este greu să se exprime mai ușor, pe înțelesul tuturor. Începe o idee, dar nu o duce până la capăt, începe cu alta, și pe mine m-a bulversat puțin. Aș fi vrut să aibă un fir mai logic, pe care să îl pot înțelege mai bine și să pot lega evenimentele mai firesc.

Un plus pentru această carte este abundența de informații, deoarece se vede clar că este foarte conectat la această lume și știe foarte multe despre fiecare jucător în parte, cu tot cu fundalul sportiv, dar și personal. Dacă vrei o informație despre Federer, Nadal, Nole sau surorile Williams, aici o găsești sigur. Mai are de lucrat la modul în care le prezintă:) Știu că are articole foarte bune în The Times, poate trecerea de la ziar la carte a fost puțin riscantă sau pripită 🙂