Recenzie ”Invitație la Disconfort ” de Dan Gheorghiu

de | sept. 13, 2021 | Biografii, Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA INVITAȚIE LA DISCONFORT PE lulu.com

Încă din primele pagini, titlul cărții date se diminuează treptat, fiind observabil o plăcere constantă și o atracție inexplicabilă în a citi cât mai mult din scrierile dl Gheorghiu.

Multă lume a scris despre fenomenul migrației, ca și memorii sau cercetări științifice, însă cartea aceasta este cu totul altceva. Nefiind dusă în extrema refugiaților sau a lucrătorilor ce au migrat ilegal, Dan Gheorghiu scrie despre el ca și un angajat din industria IT din Estonia, despre neplăcerile ce le poate întâlni oricine ca și expat, de la un turist, un student Erasmus sau un muncitor ce poate aduce un plus de valoare în compania ce urmează a fi recrutat.

Cartea dată este insuficient de voluminoasă pentru a fi plictisitoare, dar suficientă pentru a vedea un alt fel de emigranți români. Până la urmă, călătoriile sunt una dintre cele mai mari plăceri contemporane. Descoperirea de locuri noi, experiențe noi, așa cum au fost cele pe care le-a avut autorul cu preparatele psihedelice. Din punctul acestuia de vedere, rațiunea își are limitele în frica noastră. Odată ce putem scăpa de asta, pășim pe calea de a descoperi infinitul atotcunoașterii.

Am fost foarte fascinat, în mod special, de o anumită secvență din carte dată despre concepția autorului asupra omului interior, asupra supremației minții, toate aceste gândiri fiind ghidate de către personalități ca și Kamal Ravikant sau Goethe. Autorul ne vorbește prin prisma propriilor experiențe despre modul în care sunt percepute lucrurile în mintea noastră, și ce influență are acest lucru asupra a ceea ce se întâmplă în jurul nostru, pentru că, la fel cum a menționat și autorul: dacă cineva se iubește cu adevărat pe sine, e imposibil ca viața să nu il iubească la randul ei.

De asemenea, în timp ce lumea din jurul nostru vibrează de atata dezvoltare personala, cariera de succes, familie fericită și viata implinita, autorul ne întoarce foarte elegant cu picioarele pe pamant prin citarea fizicianului Richard Feynman: Primul principiu este sa nu te pacalesti singur, iar tu ești persoana cea mai ușor de păcălit. Astfel, prin dezvoltarea acestei idei, prin sustinerea ei cu ajutorul propriei experiențe, Dan Gheorghiu învață pe cei ce citesc cartea lui că posibilitățile noastre fizice, mentale, spirituale au limitele la ani lumina distanta de momentul în care noi obișnuim sa ne dam batuti. Dar, în același timp, limitele pot fi depășite doar dacă suntem puși la noi încercări, precum cea a autorului de avea experiența unui imigrant, experiența unui expat roman, experiența unui om ce isi cauta locul in lume.

Cred că prin această lectură aflăm cum și-a conștientizat autorul experiența străinătății. Cei mai mulți dintre noi avem rude expati sau chiar noi înșine ne-am gandit la un moment dat de ne pune la încercare și a vedea cum e traiul si munca in strainatate. O Invitatie la disconfort va poatea ajuta sa înțelegeți mai bine acest aspect al străinătății. Ce puțin pe mine ma ajutat îndeajuns.
Autorul a făcut o remarcă foarte profundă referitor la subiectul străinătății: Când omul este condiționat să își aleagă drept repere centrale ale existenței banii, posesiunile materiale, prestigiul, aprobarea socială sau ‘’cariera de succes’’, o tensiune nefirească se instalează în existența sa. Astfel, daca vati simtit atinsi atunci cand ati citit replica data, recomandarea mea este de a citi și cartea integral pentru a înțelege imaginea de ansamblu și pentru a fi pregatiti sa infruntati necunoscutul cu un pic de cunoaștere.

Ar fi foarte complicat și, practic, incorect să catalogăm aceste scrieri într-o anumită categorie. Acestea nu sunt fără nici un Dumnezeu, acestea sunt cu toți Dumnezeii posibili

Intertextualitate, curaj, cunoaștere, bucurie, meditație, expatriere și repatriere, adevăr. Toate acestea, dar și multe altele, le putem găsi în Invitație la disconfort de Dan Gheorghiu.

Titlu: Invitație La Disconfort
Autor: Dan Gheorghiu
Nr. Pagini: 60
Gen Literar: Biografii si memorii
Vizualizari recenzie: 319

Alte recenzii de la Dan Gheorghiu :

Recenzie „Pericol la petrecere!”

Recenzie „Pericol la petrecere!”

La insistențele fiicei, care a văzut-o într-o librărie, am cumpărat și altă carte din seria Pericol. Ei i-a plăcut foarte mult, mie mi s-a părut mai slabă decât prima parte. Îmi place culoarea locală (stilul oltenesc de a vorbi al unor personaje, referirile la Therme,...

Recenzie „Ramona și tata #4”

Recenzie „Ramona și tata #4”

Cred că am mai menționat că îmi place seria Ramona și îmi plac și cărțile educative, adică râdem, glumim, dar rămânem și cu o idee, două. Eu am citit împreună cu fiica mea toate cărțile din seria Ramona traduse în limba română, și una netradusă încă. Știam că sunt mai...

Recenzie “Planul B” de Sheryl Sandberg și Adam Grant

Oricât de mult ai citi, oricâte informații ai acumula, niciodată nu ești pregătit să treci ușor peste decesul cuiva apropiat. Sheryl Sandberg era o salariată a lui Mark Zuckerberg, care ducea o viață de obișnuită alături de familia ei. Asta până într-o bună zi,...

Ciprian Bernic este redactor Booknation.ro de 449 zile și a scris până acum 33 articole. Se află pe poziția 22 din 54 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ciprian Bernic aici.