Recenzie ”Invitație la Disconfort” de Dan Gheorghiu

de | sept. 13, 2021 | Biografii, Recenzii cărți

Încă din primele pagini, titlul cărții date se diminuează treptat, fiind observabil o plăcere constantă și o atracție inexplicabilă în a citi cât mai mult din scrierile dl Gheorghiu.

Multă lume a scris despre fenomenul migrației, ca și memorii sau cercetări științifice, însă cartea aceasta este cu totul altceva. Nefiind dusă în extrema refugiaților sau a lucrătorilor ce au migrat ilegal, Dan Gheorghiu scrie despre el ca și un angajat din industria IT din Estonia, despre neplăcerile ce le poate întâlni oricine ca și expat, de la un turist, un student Erasmus sau un muncitor ce poate aduce un plus de valoare în compania ce urmează a fi recrutat.

Cartea dată este insuficient de voluminoasă pentru a fi plictisitoare, dar suficientă pentru a vedea un alt fel de emigranți români. Până la urmă, călătoriile sunt una dintre cele mai mari plăceri contemporane. Descoperirea de locuri noi, experiențe noi, așa cum au fost cele pe care le-a avut autorul cu preparatele psihedelice. Din punctul acestuia de vedere, rațiunea își are limitele în frica noastră. Odată ce putem scăpa de asta, pășim pe calea de a descoperi infinitul atotcunoașterii.

Am fost foarte fascinat, în mod special, de o anumită secvență din carte dată despre concepția autorului asupra omului interior, asupra supremației minții, toate aceste gândiri fiind ghidate de către personalități ca și Kamal Ravikant sau Goethe. Autorul ne vorbește prin prisma propriilor experiențe despre modul în care sunt percepute lucrurile în mintea noastră, și ce influență are acest lucru asupra a ceea ce se întâmplă în jurul nostru, pentru că, la fel cum a menționat și autorul: dacă cineva se iubește cu adevărat pe sine, e imposibil ca viața să nu il iubească la randul ei.

De asemenea, în timp ce lumea din jurul nostru vibrează de atata dezvoltare personala, cariera de succes, familie fericită și viata implinita, autorul ne întoarce foarte elegant cu picioarele pe pamant prin citarea fizicianului Richard Feynman: Primul principiu este sa nu te pacalesti singur, iar tu ești persoana cea mai ușor de păcălit. Astfel, prin dezvoltarea acestei idei, prin sustinerea ei cu ajutorul propriei experiențe, Dan Gheorghiu învață pe cei ce citesc cartea lui că posibilitățile noastre fizice, mentale, spirituale au limitele la ani lumina distanta de momentul în care noi obișnuim sa ne dam batuti. Dar, în același timp, limitele pot fi depășite doar dacă suntem puși la noi încercări, precum cea a autorului de avea experiența unui imigrant, experiența unui expat roman, experiența unui om ce isi cauta locul in lume.

Cred că prin această lectură aflăm cum și-a conștientizat autorul experiența străinătății. Cei mai mulți dintre noi avem rude expati sau chiar noi înșine ne-am gandit la un moment dat de ne pune la încercare și a vedea cum e traiul si munca in strainatate. O Invitatie la disconfort va poatea ajuta sa înțelegeți mai bine acest aspect al străinătății. Ce puțin pe mine ma ajutat îndeajuns.
Autorul a făcut o remarcă foarte profundă referitor la subiectul străinătății: Când omul este condiționat să își aleagă drept repere centrale ale existenței banii, posesiunile materiale, prestigiul, aprobarea socială sau ‘’cariera de succes’’, o tensiune nefirească se instalează în existența sa. Astfel, daca vati simtit atinsi atunci cand ati citit replica data, recomandarea mea este de a citi și cartea integral pentru a înțelege imaginea de ansamblu și pentru a fi pregatiti sa infruntati necunoscutul cu un pic de cunoaștere.

Ar fi foarte complicat și, practic, incorect să catalogăm aceste scrieri într-o anumită categorie. Acestea nu sunt fără nici un Dumnezeu, acestea sunt cu toți Dumnezeii posibili

Intertextualitate, curaj, cunoaștere, bucurie, meditație, expatriere și repatriere, adevăr. Toate acestea, dar și multe altele, le putem găsi în Invitație la disconfort de Dan Gheorghiu.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE lulu.com

Titlu: Invitație La Disconfort
Autor: Dan Gheorghiu
Nr. Pagini: 60
Gen Literar: Biografii si memorii
Vizualizari recenzie: 1303

Alte recenzii de la Dan Gheorghiu :

Recenzie “Femei pe rug” de Kiran Millwood Hargrave

Pe insula din nord-estul Norvegiei vine o furtună puternică și tot mersul firesc al lucrurilor se prăbușește. După ce patruzeci de bărbați dispar pentru totdeauna în apele nemiloase ale mării, Vardø devine o așezare a “amazoanelor”. Abia când se strâng toate în...

Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy
Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy

Cu toată bravada mea și cu toate că mă bat cu pumnul în piept că nu mă las influențată, n-am avut încotro și m-am aliniat și eu printre entuziaștii cititori ai lui McCarthy, stârnită de isteria din online la apariția pe piața românească a dipticului romanesc Pasagerul...

Recenzie ”Grădinile Finzi-Contini” de Giorgio Bassani

Grădinile Finzi-Contini este considerat deja un clasic al literaturii italiene, o poveste de dragoste (o dragoste adolescentină, cu fluturi în stomac, cu treceri repetitive de la clipe abisale pline de lacrimi amare la clipe de extaz absolut udate cu stropi de...

Ciprian Bernic a fost redactor Booknation.ro și a scris 33 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ciprian Bernic aici.