Recenzie ”Invitație la Disconfort ” de Dan Gheorghiu

de | sept. 13, 2021 | Biografii, Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA INVITAȚIE LA DISCONFORT PE lulu.com

Încă din primele pagini, titlul cărții date se diminuează treptat, fiind observabil o plăcere constantă și o atracție inexplicabilă în a citi cât mai mult din scrierile dl Gheorghiu.

Multă lume a scris despre fenomenul migrației, ca și memorii sau cercetări științifice, însă cartea aceasta este cu totul altceva. Nefiind dusă în extrema refugiaților sau a lucrătorilor ce au migrat ilegal, Dan Gheorghiu scrie despre el ca și un angajat din industria IT din Estonia, despre neplăcerile ce le poate întâlni oricine ca și expat, de la un turist, un student Erasmus sau un muncitor ce poate aduce un plus de valoare în compania ce urmează a fi recrutat.

Cartea dată este insuficient de voluminoasă pentru a fi plictisitoare, dar suficientă pentru a vedea un alt fel de emigranți români. Până la urmă, călătoriile sunt una dintre cele mai mari plăceri contemporane. Descoperirea de locuri noi, experiențe noi, așa cum au fost cele pe care le-a avut autorul cu preparatele psihedelice. Din punctul acestuia de vedere, rațiunea își are limitele în frica noastră. Odată ce putem scăpa de asta, pășim pe calea de a descoperi infinitul atotcunoașterii.

Am fost foarte fascinat, în mod special, de o anumită secvență din carte dată despre concepția autorului asupra omului interior, asupra supremației minții, toate aceste gândiri fiind ghidate de către personalități ca și Kamal Ravikant sau Goethe. Autorul ne vorbește prin prisma propriilor experiențe despre modul în care sunt percepute lucrurile în mintea noastră, și ce influență are acest lucru asupra a ceea ce se întâmplă în jurul nostru, pentru că, la fel cum a menționat și autorul: dacă cineva se iubește cu adevărat pe sine, e imposibil ca viața să nu il iubească la randul ei.

De asemenea, în timp ce lumea din jurul nostru vibrează de atata dezvoltare personala, cariera de succes, familie fericită și viata implinita, autorul ne întoarce foarte elegant cu picioarele pe pamant prin citarea fizicianului Richard Feynman: Primul principiu este sa nu te pacalesti singur, iar tu ești persoana cea mai ușor de păcălit. Astfel, prin dezvoltarea acestei idei, prin sustinerea ei cu ajutorul propriei experiențe, Dan Gheorghiu învață pe cei ce citesc cartea lui că posibilitățile noastre fizice, mentale, spirituale au limitele la ani lumina distanta de momentul în care noi obișnuim sa ne dam batuti. Dar, în același timp, limitele pot fi depășite doar dacă suntem puși la noi încercări, precum cea a autorului de avea experiența unui imigrant, experiența unui expat roman, experiența unui om ce isi cauta locul in lume.

Cred că prin această lectură aflăm cum și-a conștientizat autorul experiența străinătății. Cei mai mulți dintre noi avem rude expati sau chiar noi înșine ne-am gandit la un moment dat de ne pune la încercare și a vedea cum e traiul si munca in strainatate. O Invitatie la disconfort va poatea ajuta sa înțelegeți mai bine acest aspect al străinătății. Ce puțin pe mine ma ajutat îndeajuns.
Autorul a făcut o remarcă foarte profundă referitor la subiectul străinătății: Când omul este condiționat să își aleagă drept repere centrale ale existenței banii, posesiunile materiale, prestigiul, aprobarea socială sau ‘’cariera de succes’’, o tensiune nefirească se instalează în existența sa. Astfel, daca vati simtit atinsi atunci cand ati citit replica data, recomandarea mea este de a citi și cartea integral pentru a înțelege imaginea de ansamblu și pentru a fi pregatiti sa infruntati necunoscutul cu un pic de cunoaștere.

Ar fi foarte complicat și, practic, incorect să catalogăm aceste scrieri într-o anumită categorie. Acestea nu sunt fără nici un Dumnezeu, acestea sunt cu toți Dumnezeii posibili

Intertextualitate, curaj, cunoaștere, bucurie, meditație, expatriere și repatriere, adevăr. Toate acestea, dar și multe altele, le putem găsi în Invitație la disconfort de Dan Gheorghiu.

Titlu: Invitație La Disconfort
Autor: Dan Gheorghiu
Editura: -
Nr. Pagini: 60
Gen Literar: Biografii si memorii
Publicată la 13.09.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie ”Antrenează-ți creierul” de Joe Dispenza

Antrenează-ți creierul este o carte despre tehnicile și strategiile de transformare mentală, scrisă într-un mod specific, care poate fi asemănată cu o lucrare din domeniul medical. Joe Dispenza este, la bază, doctor în chiropractica și a studiat zeci de ani mintea...

Recenzie ”Fata din Zlataust” de Ionel Teodoreanu

"Fata din Zlataust" scrisă de Ionel Teodoreanu iarăși ne demonstrează cât de frumos și melodios scriu ai noștri. Nu trebuie să neglijăm literatura noastră română, pentru că așa perle nu se găsesc deseori printre cărțile renumite în toată lumea. Când de-abia la...

Recenzie ”Un fiu” de Alejandro Palomas

Recenzie ”Un fiu” de Alejandro Palomas

„Un fiu” de Alejandro Palomas este o poveste frumoasă, cu personaje care te fac să simți fiecare sentiment scris. Am citit foarte multe recenzii pozitive despre această carte și adevărul este că toate laudele erau meritate. O poveste care se întâmplă într-un timp...

Ciprian Bernic este redactor Booknation.ro de 83 zile și a scris până acum 29 articole. Se află pe poziția 16 din 42 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ciprian Bernic aici.