🔥 CARTEA MĂ FACI SĂ ZÂMBESC ARE REDUCERE PE:

Cartea pentru copii Mă faci să zâmbesc, scrisă de An Swerts și apărută la Editura Cartemma, este o punere în pagină a stării de a fi îndrăgostit. Ilustrând două ipostaze, lectura se descoperă cititorului ca o poveste „înduioșătoare”, plină de candoare.

O dată, dragostea își revelează însușirile prin ochii Sofiei. Astfel, filtrul copilei receptează această stare necunoscută de îndrăgostire ca pe-un simțământ paradoxal și ambiguu. Pe de o parte, îi tulbură rutina zilnică – nu îi mai este foame și nici nu mai poftește la fursecurile cu care o îmbie bunica. Pe de altă parte, ba simte că nu poate respira, ba că e ușoară ca o pană.

Imposibilitatea de a-și pune în cuvinte simțirile și de a-și explica stările contradictorii o fac pe fetiță să se confeseze bunicii. Aceasta îi înțelege frământarea și îi dezvăluie Sofiei esența dragostei. Sa iubești pe cineva e atât de special, de minunat și de rar asemenea unui trandafir de porțelan în junglă. De asemenea, bunica o încurajează pe fetiță să-i spună colegului său că îl place pentru a se liniști, pentru a putea respira ușurată.

Această discuție îi mai oferă bunicii și prilejul de a rememora îndrăgostirea-i de bunicul. Din acest punct de vedere, metafora bărcuței albastre cu ferestre albe marchează trecerea de la îndrăgostirea copilărească la dragostea matură, statornică. Mai mult decât atât, intervenind în discuția celor două, bunicul accentuează importanța coordonatei nemateriale a dragostei – „Dar vrei să știi ce străluceau ca niște diamante adevărate? […] Ochii bunicii tale!”

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de An Swerts.

Întrebarea finală adresată fetiței – „Tu cum îi vei spune băiatului că îl placi?” – lasă un final deschis poveștii. Cu toate acestea, putem accepta și varianta pe care ne-o propune Jenny Bekker în ultima ilustrație, posibilă argumentare și a titlului cărții.

Sursa foto – pagina facebook a Editurii Cartemma

Titlu: Mă Faci Să Zâmbesc
Autor: An Swerts