Recenzie “Minunata Familie Marvel” de Brian Selznick

Autor: Brian Selznick
Editura: Corint
Nr. Pagini: 665
Publicată la 22.01.2018
1 (20%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI MINUNATA FAMILIE MARVEL PE:

Imagini pentru the marvels brian selznickBrian Selznick este un cunoscut ilustrator și autor, creatorul unui mod unic de a scrie romane care combină poveștile spuse doar cu ajutorul imaginilor cu poveștile spuse doar cu ajutorul cuvintelor. A devenit popular în întreaga lume cu romanul său “Invenția lui Hugo Cabret”, iar “Minunata Familie Marvel” pare că promite mai mult, ducând opera lui Selznick la un alt nivel. Aceasta este prima carte unde partea grafică este total delimitată de text, spre deosebire de restul operelor sale, unde cele două elemente se îmbinau armonios.

Ce atrage în primă fază la această carte este evident coperta, frumusețea ei fiind destul de greu de descris în cuvinte. Fascinația cititorului devine din ce în ce mai mare atunci când deschide cartea și începe să o răsfoiască, deoarece povestea este spusă într-un mod atât de frumos încât uiți că este destinată celor mici. Practic, această carte are 2 părți: prima spune povestea familiei Marvel, o familie de actori, de oameni talentați, care trăiesc pentru scenă și spectacol. Selznick descrie modul în care un băiat din această familie supraviețuiește unui naufragiu și ajunge în Londra, unde descoperă universul teatrului și practic pune bazele acestei profesii, transmisă din generație în generație. Totul aici este relatat cu ajutorul imaginilor și vă asigur, povestea se ridică la nivel de artă. A două parte este relatată cu ajutorul cuvintelor și descrie povestea lui Iosif, un băiat care fuge de la internatul pe care îl urăște, în căutarea unchiul său care locuiește în Londra. Ajuns aici, Iosif încearcă să deslușească latura misterioasă a unchiului sau și să vadă ce anume îi ascunde. Dorește să afle cât mai multe lucruri despre familia sa și în cele din urmă, descoperă că are legătură cu familia Marvel.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Brian Selznick .

Cartea este o bijuterie, atât vizual, cât și din punct de vedere al conținutului. Nu durează mult să o parcurgi, îmbinarea de imagini cu text îți fac lectura foarte ușoară, dar pe lângă acest lucru, are un stil simplu, ușor de urmărit. Deși este destinată celor mici, o recomand cu drag și adulților, deoarece mesajul este foarte emoționant și sigur te va face să te atașezi de personaje. Elementele de mister și de umor, te transpun în această lume fascinantă și îți captează atenția iremediabil. Atenție, cartea nu este o ficțiune, Brian Sleznick s-a bazat pe fapte reale pentru a scrie această poveste și pentru a ne încânta pe noi cu harul său deosebit. A devenit prioritate pentru mine să citesc și “Invenția lui Hugo Cabret”, deoarece stilul m-a fascinat.

Imagini pentru the marvels brian selznick