Recenzie “Simon și Planul Homo Sapiens” de Becky Albertalli

Autor: Becky Albertalli
Editura: Epica Publishing House
Nr. Pagini: 286
Publicată la 29.03.2018
4.5 (90%) 2 votes

ACUM GĂSEȘTI SIMON ȘI PLANUL HOMO SAPIENS PE:

Ca să adaptăm un proverb mai vechi, de la carte la film este doar un pas:)) Acest lucru s-a întâmplat și în cazul cărții “Simon și Planul Homo Sapiens” de Becky Albertalli, care în curând va rula pe marile ecrane. Evident dacă se transformă în film, înseamnă că vorbim despre un material foarte bun, pentru care există oportunități de explorare și aparent foarte mulți fani sunt ÎNCÂNTAȚI, printre care și eu.

Această poveste este pe atât de simplă, pe atât de reală și cu un mesaj foarte puternic. Citim despre Simon, un adolescent de liceu care nu dorește ca lumea să afle că este gay. Începe o relație online cu un alt băiat, Blue, însă nu îi cunoaște identitatea, doar știe că sunt din același liceu. Chiar dacă își ascund unul altuia acest lucru, conexiunea dintre ei este foarte puternică și petrec multe ore vorbind despre tot felul de lucruri. Doar că într-o zi, Simon uită să se delogheze de la calculatorul școlii, cineva îl descoperă și îl șantajează pe acest lucru. De aici începe aventura lui Simon să găsească persoana care vrea să îi facă rău, dar în același timp și să își asume identitatea sexuală și pur și simplu să nu îi fie rușine în fața nimănui de ceea ce este el și ce simte cu adevărat.

Mi-a plăcut foarte mult cartea, pentru că îți dă un sentiment de apartenență. Tot mediul în care Simon se învârte mi s-a părut  de încredere, iubitor, mereu alături de el (evident în afară de persoana care îl șantajează). Familia sa a jucat un rol important, deoarece nu a fost absentă, s-a preocupat constant de soarta lui și l-a susținut mereu, indiferent de deciziile pe care le-a luat. Chiar și profesorii au avut un rol marcant în formarea lui Simon, fiind prezenți mai tot timpul și m-a încântat să văd acest lucru, deoarece așa trebuie să se comporte un profesor. Trebuie să fie un model pentru cei care au nevoie de ghidare, mai ales în adolescență, când există atâtea întrebări aparent fără răspuns.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Becky Albertalli.

Nu în ultimul rând mi-au plăcut prietenii lui. Diversitatea este cuvântul care îi definește, de la originile lor, la preferințele lor extracurriculare, la preferințe sentimentale. Au avut o dinamică aparte, presărată cu puțină dramă, însă întotdeauna au fost un punct de sprijin pentru Simon. Totul a părut foarte real, ei fiind adolescenți normali, cu preocupări normale, fără ca ceva să pară exagerat. Bine, pe Simon îl șantajează cineva, însă acest lucru a adus puțină sare și piper contextului. În rest, viață normală de liceu și un băiat care încearcă să se accepte pe sine, în mijlocul unor oameni care judecă foarte ușor și care arată cu degetul fără să cunoască persoana.

“Simon și Planul Homo Sapiens” de Becky Albertalli mi-a plăcut foarte mult și abia aștept filmul, sper că a reușit să surprindă cele mai interesante momente:) În carte aveți un fragment din scenariu și câteva cadre din film.