Recenzie “Diavolul este politic corect” de Savatie Baștovoi

de | sept. 23, 2022 | Fantezie, Literatură Contemporană, Literatura Română, Recenzii cărți

🔥 CARTEA DIAVOLUL ESTE POLITIC CORECT ARE REDUCERE PE:

Consider cartea de față o distopie și nicidecum o premoniție a unui viitor spre care se îndreaptă umanitatea ca urmarea a ateismului. Din această perspectivă, afirm că cartea mi-a plăcut. Îmi plac distopiile și scrierile care preamăresc anumite probleme de ordin social, precum este și romanul respectiv.

Ne află într-un an neidentificat, când legile promovate au ca scop suprem reducerea numărului populației pe glob. Pentru fiecare al doilea copil există o taxă de 2000 euro. De-asemenea doar primul născut are dreptul la urmași, cel de-al doilea copil al familiei fiind castrat. Legea eutanasiei este semnată. Aceasta constă în faptul că fiecare om când ajunge la 65 ani este închis în azilul de bătrâni, une cu voia sau fără voia sa i se administrează o injecție pentru a-l eutanasia. Pe lângă aceștia, aceeași soartă o au și persoanele mai tinere cu grave probleme de sănătate. Plus la toate statul începe a pune stăpânire pe copii, transformându-i în pionieri, oameni educați doar să muncească și să respecte legile. Cu alte cuvinte asistăm la o manipulare fără precedent și toate acestea izvorâte din ateism.

Protagonistul acestui roman este Iacob Kohner a cărui mamă, Roza Kohner este eutanasiată, dat fiind împlinirea vârstei de 65 ani. Acest eveniment îl marchează pe Iacob. De-asemenea, moștenirea făcută de către mama sa, o Biblie (un obiect de care puțin oameni știu la vremea aceea și deci care se găsește doar prin muzee), îi trezește noi sentimente și simțăminte.

Unele idei ale autorului le-am apreciat, deoarece ne sensibilizează asupra unor probleme caracteristice societății moderne precum: goana după bani, dependența de internet si manipularea media. Alte idei au fost duse la extremă și deci niște interpretări ale autorului asupra unor idei conspiraționiste de genul celei a reducerii numărului populației pe glob.

Dacă îți place recenzia cărții DIAVOLUL ESTE POLITIC CORECT, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Savatie Baștovoi

Romanul este scris într-un mod simplist, însă mi-a părut captivant. Pe mine m-a ținut acolo în istorie.

Sfârșitul lumii nu-l va aduce un cataclism, așa cum greșit își închipuie mulți, ci dorința demonică de a ucide, care începe să pună stăpânirea pe tot mai multă lume. Răutatea îi va face pe oameni să se autodistrugă. Atunci când ultimul om capabil să iubească va fi ucis, viața pe pământ își va pierde adevăratul și singurul său sens, acela de a iubi, și Dumnezeu va pune capăt răutății.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA DIAVOLUL ESTE POLITIC CORECT CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Diavolul Este Politic Corect
Autor: Savatie Baștovoi
An apariție : 2010
Editura: CATHISMA
Nr. Pagini: 192
Gen Literar: Literatura romana
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 392

Alte recenzii de la Savatie Baștovoi:

Recenzie ”Te rog, nu mă iubi” de Vi Keeland

Totul începe cu o iubire interzisă... Annalise și Bennett fac cunoștință în momentul în care află că se vor lupta pentru același post de muncă. Aceștia sunt gata să își pună armele la bătaie și să scoată tot ce au mai bun pentru a câștiga. Numai că între ei și...

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Celestine North, perfectă printre Defecți... Celestine North este acum fugară, dar toată lumea o privește ca pe o eroină. Celestine este cea mai Defectă și cea mai însemnată persoană din toată țara, dar e un exemplu. Nimeni nu a făcut ce a reușit ea să facă față de...

Recenzie ”Defecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Defecți” de Cecelia Ahern

Defecți într-o lume Defectă Celestine North este o tânără care trăiește într-o țară defectă și crudă. În lumea lor, greșelile, păcatele, minciunile și închipuitele trădări aduse statului sunt pedepsite crunt. Ghilda este cea care dă sentințele, iar din Ghildă face...

Taisia Crudu este redactor Booknation.ro de 404 zile și a scris până acum 193 articole. Se află pe poziția 6 din 40 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!