Recenzie “Diavolul este politic corect” de Savatie Baștovoi

de | sept. 23, 2022 | Fantezie, Literatură Contemporană, Literatura Română, Recenzii cărți

🔥 CARTEA DIAVOLUL ESTE POLITIC CORECT ARE REDUCERE PE:

Consider cartea de față o distopie și nicidecum o premoniție a unui viitor spre care se îndreaptă umanitatea ca urmarea a ateismului. Din această perspectivă, afirm că cartea mi-a plăcut. Îmi plac distopiile și scrierile care preamăresc anumite probleme de ordin social, precum este și romanul respectiv.

Ne află într-un an neidentificat, când legile promovate au ca scop suprem reducerea numărului populației pe glob. Pentru fiecare al doilea copil există o taxă de 2000 euro. De-asemenea doar primul născut are dreptul la urmași, cel de-al doilea copil al familiei fiind castrat. Legea eutanasiei este semnată. Aceasta constă în faptul că fiecare om când ajunge la 65 ani este închis în azilul de bătrâni, une cu voia sau fără voia sa i se administrează o injecție pentru a-l eutanasia. Pe lângă aceștia, aceeași soartă o au și persoanele mai tinere cu grave probleme de sănătate. Plus la toate statul începe a pune stăpânire pe copii, transformându-i în pionieri, oameni educați doar să muncească și să respecte legile. Cu alte cuvinte asistăm la o manipulare fără precedent și toate acestea izvorâte din ateism.

Protagonistul acestui roman este Iacob Kohner a cărui mamă, Roza Kohner este eutanasiată, dat fiind împlinirea vârstei de 65 ani. Acest eveniment îl marchează pe Iacob. De-asemenea, moștenirea făcută de către mama sa, o Biblie (un obiect de care puțin oameni știu la vremea aceea și deci care se găsește doar prin muzee), îi trezește noi sentimente și simțăminte.

Unele idei ale autorului le-am apreciat, deoarece ne sensibilizează asupra unor probleme caracteristice societății moderne precum: goana după bani, dependența de internet si manipularea media. Alte idei au fost duse la extremă și deci niște interpretări ale autorului asupra unor idei conspiraționiste de genul celei a reducerii numărului populației pe glob.

Dacă îți place recenzia cărții DIAVOLUL ESTE POLITIC CORECT, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Savatie Baștovoi

Romanul este scris într-un mod simplist, însă mi-a părut captivant. Pe mine m-a ținut acolo în istorie.

Sfârșitul lumii nu-l va aduce un cataclism, așa cum greșit își închipuie mulți, ci dorința demonică de a ucide, care începe să pună stăpânirea pe tot mai multă lume. Răutatea îi va face pe oameni să se autodistrugă. Atunci când ultimul om capabil să iubească va fi ucis, viața pe pământ își va pierde adevăratul și singurul său sens, acela de a iubi, și Dumnezeu va pune capăt răutății.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA DIAVOLUL ESTE POLITIC CORECT CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Diavolul Este Politic Corect
Autor: Savatie Baștovoi
An apariție : 2010
Editura: CATHISMA
Nr. Pagini: 192
Gen Literar: Literatura romana
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 2620

Alte recenzii de la Savatie Baștovoi:

Recenzie “Solenoid” de Mircea Cărtărescu

Cu siguranță Mircea Cărtărescu a ridicat literatura românească la un alt nivel. Pot să afirm că mă simt mândră să-i fiu contemporană. Și deși sunt abia la a doua carte a autorului, am planuri să continui să-l descopăr. Solenoid scoate la iveală istoria unui profesor...

Recenzie ”Bărbați fără femei” de Haruki Murakami

Haruki Murakami este autorul care m-a cucerit de la prima carte pe care am citit-o acum câțiva ani. „La sud de graniță, la vest de soare” va rămâne, fără doar și poate, o carte foarte dragă sufletului meu, la care mă voi gândi mereu cu afecțiune, pentru că a fost...

Recenzie „Sezonul Uraganelor”, de Fernanda Melchor

Fernanda Melchor a reușit să stârnească vâlvă mare în sat, mai ales în satul cititorilor consacrati. Cele doua tabere în care s-au împărțit alesii notorii, sunt nimeni alții decât Pro sau Contra acestei cărți. Și poate nu atât contra, cât nu au reușit sa îi ducă...

Taisia Crudu este redactor Booknation.ro de 465 zile și a scris până acum 210 articole. Se află pe poziția 6 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!