Recenzie Comoara din insulă de Robert Louis Stevenson

Autor: Robert Louis Stevenson
An apariție : 2012
Editura: Cartex
Nr. Pagini: 216

Robert Louis Stevenson oferă cititorului de orice vârstă, un moment de aventură de calitate, care în mod garantat nu îl va plictisi și îi va pune în mișcare minunatele mecanisme ale imaginației.

comoara-din-insula_1_produsRobert Louis Stevenson a scris cartea pe la 1800 iar inspirația  și-a găsit-o în călătoriile făcute pe insulele Pacificului, mai ales  în Vailima, un sat din insulele Samoa, unde a avut rezidența pentru o foarte îndelungată perioadă de timp. Așadar cu siguranță că de la un scriitor scoțian care a iubit atât de mult aventura, nu ne putem aștepta decât la un roman pe măsura experiențelor sale neobișnuite.

Comoara din insulă este romanul ideal pentru a vă aduce aminte de poveștile cu pirați ale copilăriei, de comori ascunse în insule îndepărtate, corăbii botezate ciudat cu echipaje pestrițe și căpitani cu care nu ți-ai dori să dai nas în nas. Totul începe la  hanul Amiral Benbow unde un băiat pe numele său Jim împreună cu mama și tatăl său au grijă de clienții care trag la han indiferent de gradul lor de civilizație. Unul dintre clienții care le fac cele mai mari probleme este Bill Bones un pirat cu state vechi care a fost secund pe corabia temutului căpitan Flint. Aflăm destul de repede că Bill Bones este căutat de confrații săi pirați pentru a lua ceva ce ei consideră că le aparține, o hartă care indică o insulă a scheletelor cu o comoară. Va urma o luptă pe cinste  care îl va obliga pe Jim să părăsească hanul și să fie găzduit de către doctorul Livesey, dar băiatul acesta foarte curajos va face o descoperire foarte importantă care va declanșa întreaga aventură. Va găsi prin lucrurile lui Bill (nu vă divulg ce soartă va avea piratu Bill Bones ) harta mult dorită de căpitanul Flint și o va lua asupra lui ca apoi să împărtășească împreună cu doctorul Livesey și guverantorul regiunii ce conține aceasta. Cei doi mirosind parcă deja aurul ascuns pe insulă, vor decide să organizeze o expediție spre insula comorii și vor face tot ce e necesar pentru a echipa o corabie care pleacă într-o astfel de aventură. Din păcate pentru ei din echipajul angajat, pe lângă tânărul Jim vor mai face parte și câțiva pirați din vechea ceată a lui Flint, care bineînțeles că vor face tot ce pot pentru a lua în stăpânire corabia.

Și de aici începe acțiunea, aventura, luptele între cele două tabere, rolul lui Jim fiind mereu unul foarte important, el dând dovadă de foarte mult curaj și pricepere de marinar. Până la îndeplinirea scopului final, găsirea comorii, vor pierde mulți oameni atât pirații cât și echipajul doctorul Livesey, vor avea de îndurat frigurile galbene, foamea, setea și violența celor cu care călătoreau.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Robert Louis Stevenson.

Comoara din insulă este un roman pentru toate vârstele, un roman care îi poate face pe cei mici să iubească aventura și lectura și bineînțeles să își alimenteze imaginația cu personaje și locuri inedite.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii