Recenzie “Hoțul de Cărți” de Markus Zusak

Autor: Markus Zusak
An apariție : 2011
Editura: Rao
Nr. Pagini: 434

POȚI CUMPĂRA CARTEA DE PE:

Cărţile ecranizate nu sunt punctul meu forte pentru că sunt o fire puţin egoistă în ceea ce le priveşte. După ce apare filmul, toată lumea adoră şi cartea şi nu mi se pare corect. Întâi savurăm cartea şi o iubim pentru frumuseţea ei şi după aceea vedem şi filmul. “Hoţul de Cărţi” de Markus Zusak este una dintre preferatele mele şi sunt foarte bucuroasă că am descoperit-o, deoarece tratează un subiect atât de frumos şi deosebit, încât mi-a atras atenţia imediat.

Acţiunea se petrece în timpul Celui De-al Doilea Război Mondial. Liesel a fost trimisă spre adopţie de către mama ei, după ce fratele acesteia a murit. Ajunge să fie acceptată de către o familie modestă, dar cu care se înţelege foarte bine. Toată viaţa lor a fost dictată de regimul nazist şi practic Liesel ajunge să se maturizeze înainte de vreme în acest context de război şi tragedie. Învaţă să citească şi fură cărţi pentru a-şi ajuta vecinii să înţeleagă mai bine cele întâmplate în prezent dar şi pentru că este pasionată de poveştile descoperite între coperţile vechi. Atunci când familia ei adăposteşte un evreu în beci, lucrurile încep să se complice din ce în ce mai mult şi Liesel va face tot posibilul să ţină acest secret ascuns.

Liesel este un personaj foarte puternic pentru vârstă pe care o are. Deşi afectată de peisajul de război, aceasta reuşeşte să îşi păstreze inocenţa şi speranţa că lucrurile se vor îndrepta. Am avut tot timpul dorinţa de a o proteja, de a sta alături de ea, pentru că orice gest de al ei izvorăşte din prea multă bunătate şi nu voiam ca această inima pură să fie mânjită de faptele războiului. Mi-a plăcut modul în care interacţionează cu alte personaje, faptul că este inteligenţă şi luptătoare pentru ceea ce consideră just.

Stilul lui Markus Zusak m-a intrigat şi am fost surprinsă să văd ce perspectivă de narare a ales. Liesel este constant urmărită de Moarte, care este naratorul cărţii noastre şi relatează tot ce se întâmplă. Ştiu, greu de crezut, Moartea este un personaj activ in această carte.. Întâmplările sunt complexe şi dramatice şi recomandarea mea este să citiţi încet această carte deoarece trebuie savurată şi înţeleasă. Veţi lua parte la scene grele, dificile, plasate într-un context de război care justifică cele menţionate anterior. Un lucru deosebit la acest autor este modul în care plasează spoilere în cadrul poveştii şi cum informează cititorul de ceea ce se va întâmpla. Rar vezi aşa ceva şi sincer pentru mine stilul lui Markus Zusak a funcționat de minune, pentru că în multe scene inima mea nu mai putea suporta mult și aveam nevoie de ceva ajutor.

În câteva cuvinte, vă încurajez să citiţi cartea, ulterior dacă doriţi să vedeţi filmul, dar aşa cum v-aţi obişnuit, cartea câştigă întotdeauna:)