Recenzie Marea carte a jocurilor minții de Ivan Moscovich

Autor: Ivan Moscovich
An apariție : 2013
Editura: Litera
Nr. Pagini: 432

O carte antrenantă, plină de probleme diverse care te pun cu adevărat să gândești!

marea-carte-a-jocurilor-mintii-editie-completa_1_fullsize

Ivan Moscovich creează jocuri și jucării educaționale, puzzle-uri dar a scris și multe cărți menite să antreneze mințile cititorilor (au fost traduse în 12 limbi!). Marea carte a jocurilor minții. 1000 de probleme de matematică, știință și artă – este, probabil, cea  mai completă și complexă operă a sa!

Cartea, foarte frumos ilustrată își prinde cititorii și-i ghidează prin labirinturi, îi pune să dezlege mistere și să realizeze lucruri ce par imposibile! Nu degeaba cei de la Washington Post Book World au descris-o astfel: “o carte care pune laolaltă matematica, miracolul şi spectaculosul!”. Problemele au un identificator al gradului de dificultate (astfel, se poate începe cu provocările mai ușoare, avansând spre cele mai dificile). În plus, la final se află și rezolvarea problemelor propuse.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Ivan Moscovich.

Răsfoind Marea carte a jocurilor minții veți descoperi probleme raționale, dar și provocări vizuale, enigme logice, ghicitori și iluzii. Cuprinde atât probleme create special de Ivan Moscovich dar și adaptări după probleme clasice. Practic e o sursă de inspirație pentru mintea noastră, un adevărat “corn al abundenței matematice”! Explorând-o, cititorii își vor descoperi resurse de creativitate matematică, inventivitate și intuiție! În plus, problemele pot fi rezolvate chiar și “în echipă” – deci puteți uita de jocuri gen Monopoly (Marea carte a jocurilor minții vă va ține în priză ore în șir).

Dar asta nici măcar nu e o carte care se citește! E o carte care te pune să-ți antrenezi mușchii minții – așa că mai bine mă întorc la problema la care am rămas!