Recenzie Marketing 3.0 de Philip Kotler

de | ian. 19, 2015 | Comunicare și Publicitate, Recenzii cărți

🔥 CARTEA MARKETING 3.0 ARE REDUCERE PE:

Marketing 3.0 de Philip KotlerSe spune că omul înainte de orice alt status sau rol în societate îl are cu siguranță pe cel de consumator. În fiecare zi fiecare dintre noi are nevoie de cel puțin un produs sau un serviciu, oferta ajungând din acest motiv și foarte variată. Astfel că marketerii au segmentat piața și au făcut celebră zicala clientul este rege sau mai pe românește clientul nostru stăpânul nostru.

Marketing 3.0 aduce un element de noutate, marketingul care se adresează minții și spiritului clientului dar face și o scurtă incursiune în istoria acestui domeniu atât de interesant și foarte important. În istoria modernă a omenirii s-a constat că noi indivizii de dimineață și până seara nu facem alt ceva decât să căutăm soluții la anxietățile noastre provenite în general din dorința de a face lumea un loc mai bun în această eră atât de globalizată.

Kotler argumentează foarte clar prin exemple și explicații logice cum s-a făcut trecerea de la marketingul de tip 2.0 la cel 3.0 adică cum s-a trecut de la ideea că toți consumatorii sunt doar niște indivizi pasivi la aceea că în fapt consumatorul caută companii care au valori ce includ dreptatea socială, economică și de mediu.

Pe lângă toate aceste informții noi și limpede clarificate pentru publicul larg nu doar pentru specialiști, pe mine m-a făcut și mai mult să citesc cartea lui Kotler, faptul că partea de cuvânt înainte a cărții este scrisă de insuși preșdintele indonezian Susilo Bambang care a condus Indonezia timp de 10 ani, mandatul său finalizându-se anul trecut in octombrie. Cu siguranță și asta poate spune ceva despre importanța conținutului cății lui Philip Kotler. Ca o paranteză, președintele indonezian afirmă că s-a inspirat din cercetarea autorului iar faptul că în ultimii ani Indonezia s-a deschis foarte mult și altor piețe a adus-o în grupul celor 20 de state care influențează economia lumii, celebrul G20. Acesta poate fi un exemplu de cum o cercetare asupra comportamentului consumatorilor se poate extinde pentru a fi benefică chiar unor state și nu exclusiv companiilor mari.

Dacă îți place recenzia cărții MARKETING 3.0, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Philip Kotler

Ce este de asemenea foarte util atunci cand citești o astfel de carte este faptul că notele autorilor dintre capitole pot fi considerate adevărate viitoare biografii și read-ăruri pentru cei pasionați de marketing și cercetare.

Marketing 3.0 descrie de asemenea cu exemple influența majoră a rețelelor sociale în educarea și influențarea atât a clienților cât și a companiilor. Acest element fiind poate cel mai sigur barometru de măsurare a preferințelor consumatorilor pentru o companie sau alta, în plus astfel consumatorii sunt încurajați să se implice în campaniile de promovare a unor produse. Kotler se folosește aici de exemplele Wikipedia și Craiglist. Poate cel mai bun exemplu de implicare a consumatorilor în promovarea unui produs, este în opinia autorului  campania Free Doritos, compania a folosit ideea clienților pentru spotul publicitar care a și câștigat primul premiu al celui mare sondaj de ads făcut de cei de la USA Today.

Philip Kotler împreună cu co-autorii cărții apărută în 2010, aduc un mesaj foarte clar pentru companii. Și anume acela că dacă o companie vrea să devină un simbol iconic în mintea și inima cnsumatorilor trebuie neapărat să îi dovedească acestora că ea împărtășește aceleași valori ca și el și că va face tot ce se poate pentru a materializa visul consumatorului la o lume mai bună. De aceea multe corporații fac donații generoase în scopuri caritabile sau sunt implicate în proiecte de sustenabilitate viabilă.

Finalul cărții este foarte bine ales pentru că autorul concentrează în el rezultatele cercetărilor sale. Sunt 10 crezuri incontestabile care integrează valorile împreună cu marketingul, iar pentru fiecare crez în parte va fi dată ca exemplu compania sau comapniile care l-au aplicat plus modul în care ele își fac marketingul. De exemplu crezul 5 oferă un lucru bun la un preț corect este exemplificat cu modelul Procter&Gamble.

Ce înseamnă de fapt Marketing 3.0, înseamnă o schimbare, înseamnă o reinvenatre permanentă a firmelor, înseamnă expansiunea rețelelor sociale. Cartea lui Kotler este obligatorie pentru specialiști dar și pentru ceilalți consumatori pentru a înțelege mai bine rolul lor în nebunia consumului și mai ales cum ei pot influența calitatea unui produs și a unui serviciu.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA MARKETING 3.0 CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Marketing 3.0
Autor: Philip Kotler
An apariție : 2010
Editura: PUBLICA
Nr. Pagini: 240
Vizualizari recenzie: 2506

Alte recenzii de la Philip Kotler:

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Celestine North, perfectă printre Defecți... Celestine North este acum fugară, dar toată lumea o privește ca pe o eroină. Celestine este cea mai Defectă și cea mai însemnată persoană din toată țara, dar e un exemplu. Nimeni nu a făcut ce a reușit ea să facă față de...

Recenzie ”Defecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Defecți” de Cecelia Ahern

Defecți într-o lume Defectă Celestine North este o tânără care trăiește într-o țară defectă și crudă. În lumea lor, greșelile, păcatele, minciunile și închipuitele trădări aduse statului sunt pedepsite crunt. Ghilda este cea care dă sentințele, iar din Ghildă face...

Recenzie „Pericol la petrecere!”

Recenzie „Pericol la petrecere!”

La insistențele fiicei, care a văzut-o într-o librărie, am cumpărat și altă carte din seria Pericol. Ei i-a plăcut foarte mult, mie mi s-a părut mai slabă decât prima parte. Îmi place culoarea locală (stilul oltenesc de a vorbi al unor personaje, referirile la Therme,...

Florentina Turcanu este redactor Booknation.ro de 2899 zile și a scris până acum 92 articole. Se află pe poziția 1 din 54 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Florentina Turcanu aici.