Recenzie “Mica Enciclopedie Hygge” de Meik Wiking

Autor: Meik Wiking
Editura: Litera
Nr. Pagini: 286
Publicată la July 6, 2018

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

Fericirea întotdeuna a fost o temă cu o abordare subiectivă, pentru că rețeta fericirii este diferită de la om la om. Unii găsesc fericirea în lucrurile simple, alții muncesc din greu, având aspirații înalte pentru a o atinge. “Hygge” a fost desemnată în 2016 unul dintre cele mai populare cuvinte, ocupând o poziție fruntașă. Știți ce este ciudat? Nu are traducere în engleză, dar se poate traduce drept “confort fizic și mental”. Eu am crezut că acest “hygge” este un fel de Nirvana și după ce am citit cartea “Mică Enciclopedie Hygge” de Meik Wiking, mi-am dat seama că nu am fost foarte departe cu supozițiile.

“Hygge” până la urmă nu este ceva universal valabil, pentru că fiecare dintre noi este unic în felul său și simte diferit. Poate ceva ce îți place ție altuia nu îi place și invers. Deci acest cuvânt denotă doar starea, dar nu și lucrurile cu ajutorul cărora ajungi acolo. Cartea este o experiență deosebită, atât din punct de vedere al scrisului, cât și a detaliilor grafice care însoțesc textul. Poate o să mă considerați ciudată, însă mirosul cărții este demențial, vopseaua proaspătă contribuie la maximizarea satisfacției lecturii. Considerați-l un mic album înțelept, care întotdeauna are dreptate.

Ce te încurajează să faci? Să trăiești mai bine, să trăiești clipă, să fii calm și mai bucuros, așa cum fac majoritatea danezilor, cei mai veseli oameni de pe planetă. Pe măsură ce descoperi capitolele cărții, simți cum acești oameni chiar au dreptate și începi să te gândești că de ce nu ai făcut și tu asta mai devreme.. Ați făcut vreodată un foc de tabără? Sau mâncați cel puțin de 2 ori pe săptămână mâncarea care vă place? Sau mai bine, cât de des vă beți ceaiul preferat și vă încălțați cu perechea de șosete preferate pentru a lectura o carte light? Aparent orice lucru mic, nesemnificativ, vă poate aduce o mică rază de lumină în suflet.

Nu este nevoie să faci lucruri mărețe pentru care să rămâi în istorie, sau lucruri notabile, contează cum te simți tu după ce le faci. Dacă ai citit o carte și te simți mai bine, ziua ta devine mai bună. “Hygge” practic te învață să prețuiești clipa și să iubești fiecare secundă petrecută în felul tău. Repet, nu există o rețeta, ci doar recomandări de la oameni care au reușit să își găsească un echilibru făcând ceea ce iubesc. Neapărat să o aveți în biblioteca 🙂