Recenzie „Rafa. Povestea mea” de John Carlin, Rafael Nadal

de | nov. 13, 2017 | Jurnale, Memorii, Recenzii cărți

Chiar dacă nu ești fan al tenis-ului, sigur ai auzit de Rafael Nadal, spaniolul cu o ambiție de fier, ce a reușit să câștige 16 Grand Slam-uri și zeci de alte trofee, devenind un nume emblematic al acestui sport. Recunosc, deși țin cu Roger Federer, întotdeauna l-am admirat foarte mult pe Rafa pentru voința sa și pentru determinarea de care a dat dovadă de fiecare dată, luptând aprig până la ultimul punct.

Rafa s-a născut pe 3 iunie 1986 în Mallorca și pasiunea pentru sport și-a manifestat-o de la o vârstă fragedă, practicând atât fotbalul cât și tenisul. În cele din urmă, a ales tenisul și consider că această alegere a adus sportului unul dintre cei mai talentați jucători din istoria Open. Primul său premiu important l-a cucerit împreună cu echipa de Cupa Davis în anul 2004 și de atunci lista pare fără sfârșit, culminând până în momentul de față cu: 16 turnee de Grand Slam, 2 medalii olimpice, 4 turnee Cupa Davis, 28 turnee Masters ,titlul de „Cel mai tânăr câștigător în Era Open al celor patru turnee de Grand Slam” si singurul câștigător al Open-ul Francez de 10 ori (suprafață zgură).

Cartea „Rafa. Povestea mea” descrie exact povestea acestui mare jucător și ne povestește pas cu pas cum a luat naștere această personalitate din lumea tenisului. Am considerat cartea o adevărată lecție de viață, citind despre un Rafael Nadal disciplinat și ambițios, ce a luptat cu toate armele pentru a fi cel mai bun. Este unul dintre cei mai puternici stângaci, dar știați că inițial, el a jucat cu dreapta și unchiul lui, Toni Nadal l-a forțat să joace cu cealaltă mână, deoarece considera că așa îi cresc performanțele în lovituri? Urcă rapid în clasamentul ATP și la vârsta de 16 ani este în topul celor mai buni 50 de jucători, uimind pe toată lumea cu loviturile sale precise și pline de energie, aproape ireale.

Tot ce a construit Rafa a fost clădit pe muncă și sacrificiu, având parte de momente glorioase dar și de momente de cădere, suferind numeroase accidentări care l-au făcut să revină de zeci ori mai puternic, demonstrând tuturor ce calități incontestabile are. Nu degeaba este numit „regele zgurii”, talentul său manifestându-se mai ales pe această suprafață, unde are 10 turnee de Grand Slam și nu pare că dorește să se oprească aici. Rafael Nadal nu este definit doar de talent ci și de rivalitățile pe care le-a avut cu jucători de top, cei mai notabili fiind Roger Federer și Novac Djokovic. Cu ambii are o relație de amiciție și respect, dar nu avut niciodată o problemă să își arate calitățile excepționale atunci când a avut ocazia, având victorii mari împotriva lor în meciuri memorabile.

Imagini pentru rafael nadalUn alt lucru de care Rafa este foarte mândru este deschiderea „Academiei Rafael Nadal” aproximativ acum 1 an, o realizare care a reușit să îl ridice la rang de exemplu, de mentor pentru jucătorii care au aspirații în acest sport. Rafa se implica foarte mult și în acțiuni de caritate, deoarece nu a uitat niciodată de unde a pornit și ce bine este să dăruiești celor care au nevoie.

Invidiat de foarte multă lume, dar admirat și adulat, Rafael Nadal este un exemplu de luptător cu un caracter de fier, care te învață să nu renunți niciodată la visele tale, să le urmezi cu încăpățânare, deoarece prin muncă și devotament se îndeplinesc negreșit. Recomand carte pentru fanii lui, dar este dedicata și persoanelor care doar doresc să citească despre drumul unul băiat simplu din Mallorca, al cărui nume iconic este pe buzele tuturor iubitorilor de tenis.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Cartepedia.ro

Titlu: RAFA. POVESTEA MEA
Autor: John Carlin
,
Rafael Nadal
Editura: PUBLICA
Nr. Pagini: 248
Vizualizari recenzie: 1706

Alte recenzii de la John Carlin:

Recenzie „Zanzibarezul“ de Ciprian Iftime

Știți unde este Zanzibar? Zanzibar este o insulă de pe coasta estică a Africii. Un mic Paradis, rupt de civilizația defectuoasă a continentelor. Este locul în care răul, plasticul și legile încă nu au apucat să macine, până la pulbere fină, valorile, simplitatea și...

Recenzie ”Orașul necuraților” de Andrei Constantin

Orașul necuraților de Andrei Constantin este genul acela de carte de la care habar nu ai la ce să te aștepți. Pentru că te poate păcăli foarte ușor cu coperta sau număr redus de pagini. Ce-ar putea să se întâmple în povestea scrisă de autor, astfel încât să te...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 1 lună, 21 zile și a scris până acum 549 articole. Se află pe poziția 3 din 14 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.