Recenzie „Un șir Infinit de Țestoase” de John Green

de | ian. 5, 2018 | Ficțiune pentru Adolescenți, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

John Green este considerat „părintele genului Young-Adult” având în istoric multe cărți care s-au bucurat de un succes răsunător, precum „Sub Aceeași Stea”, „Căutând-o pe Alaska” sau „Orașe de Hârtie”. După aproape 5 ani de absență, acesta revine cu „Un Șir Infinit de Țestoase” ce din punctul meu de vedere nu aduce mari schimbări în scriitura sa, dar fiind o apariție nouă, publicul său a fost extrem de încântat să se reîntâlnească cu John Green.

„Un Șir Infinit de Țestoase” o aduce în prim plan pe Aza, o adolescentă de 16 ani, ce suferă de anxietate. Atunci când tatăl prietenei sale dispare, pornește în căutarea lui și aventura de care va avea parte ne va face să o înțelegem din ce în ce mai bine. Acțiunea nu este complexă, deși inițial am crezut că John va schimba puțin stilul și va încerca ceva polițist, dar nu a fost așa. În schimb, se concentrează foarte mult pe explicarea bolii pe care Aza o are și reușește să îi dea acea voce interioară, atât de necesară unei povești mature.

Apreciez la John Green modul simplu în care expune acțiunea, dar în același timp aș fi vrut ceva mai mult, deoarece potențial are. Reușește să dea viață unor personaje foarte inteligente, folosește un limbaj super elevat, însă la capitolul intrigă de fiecare dată consider că putea mai mult. Apreciez respectul pe care îl are față de publicul său, față de inteligența adolescenților și față de modul în care reușește să creioneze personalități deosebite, însă contextul în care sunt plasate acestea mai trebuie șlefuit.

Am încercat însă să mă concentrez pe Aza, pe situația sa și să admir modul în care descrie boala ce o afectează, aici autorul meritând toate laudele. Ajungi să cunoști personajul complet, să intri în mintea sa și să încerci să te pui în pielea acestuia, făcând un exercițiu foarte interesant de imaginație. Tenta de mister a fost lăsată pe locul secund, iar după ce termini rândurile cărții te vei gândi 99% la Aza și vei fi mai deschis asupra acestor subiecte delicate. Se vede că John s-a documentat foarte mult și a încercat să redea în cartea cât mai multe informații.

Fanii John Green, de abia aștept să aud părerea voastră 🙂

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Cartepedia.ro

Titlu: UN ȘIR INFINIT DE ȚESTOASE
Autor: John Green
Nr. Pagini: 288
Vizualizari recenzie: 2486

Alte recenzii de la John Green:

Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy
Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy

Cu toată bravada mea și cu toate că mă bat cu pumnul în piept că nu mă las influențată, n-am avut încotro și m-am aliniat și eu printre entuziaștii cititori ai lui McCarthy, stârnită de isteria din online la apariția pe piața românească a dipticului romanesc Pasagerul...

Recenzie ”Grădinile Finzi-Contini” de Giorgio Bassani

Grădinile Finzi-Contini este considerat deja un clasic al literaturii italiene, o poveste de dragoste (o dragoste adolescentină, cu fluturi în stomac, cu treceri repetitive de la clipe abisale pline de lacrimi amare la clipe de extaz absolut udate cu stropi de...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 17 zile și a scris până acum 550 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.