Recenzie “Un șir Infinit de Țestoase” de John Green

by | Jan 5, 2018 | Ficțiune pentru Adolescenți, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA UN ȘIR INFINIT DE ȚESTOASE PE Cartepedia.ro

John Green este considerat “părintele genului Young-Adult” având în istoric multe cărți care s-au bucurat de un succes răsunător, precum “Sub Aceeași Stea”, “Căutând-o pe Alaska” sau “Orașe de Hârtie”. După aproape 5 ani de absență, acesta revine cu “Un Șir Infinit de Țestoase” ce din punctul meu de vedere nu aduce mari schimbări în scriitura sa, dar fiind o apariție nouă, publicul său a fost extrem de încântat să se reîntâlnească cu John Green.

“Un Șir Infinit de Țestoase” o aduce în prim plan pe Aza, o adolescentă de 16 ani, ce suferă de anxietate. Atunci când tatăl prietenei sale dispare, pornește în căutarea lui și aventura de care va avea parte ne va face să o înțelegem din ce în ce mai bine. Acțiunea nu este complexă, deși inițial am crezut că John va schimba puțin stilul și va încerca ceva polițist, dar nu a fost așa. În schimb, se concentrează foarte mult pe explicarea bolii pe care Aza o are și reușește să îi dea acea voce interioară, atât de necesară unei povești mature.

Apreciez la John Green modul simplu în care expune acțiunea, dar în același timp aș fi vrut ceva mai mult, deoarece potențial are. Reușește să dea viață unor personaje foarte inteligente, folosește un limbaj super elevat, însă la capitolul intrigă de fiecare dată consider că putea mai mult. Apreciez respectul pe care îl are față de publicul său, față de inteligența adolescenților și față de modul în care reușește să creioneze personalități deosebite, însă contextul în care sunt plasate acestea mai trebuie șlefuit.

Am încercat însă să mă concentrez pe Aza, pe situația sa și să admir modul în care descrie boala ce o afectează, aici autorul meritând toate laudele. Ajungi să cunoști personajul complet, să intri în mintea sa și să încerci să te pui în pielea acestuia, făcând un exercițiu foarte interesant de imaginație. Tenta de mister a fost lăsată pe locul secund, iar după ce termini rândurile cărții te vei gândi 99% la Aza și vei fi mai deschis asupra acestor subiecte delicate. Se vede că John s-a documentat foarte mult și a încercat să redea în cartea cât mai multe informații.

Fanii John Green, de abia aștept să aud părerea voastră 🙂

Titlu: Un șir Infinit De Țestoase
Autor: John Green
Nr. Pagini: 288
Publicată la 5.01.2018

Recenzie ”Coincidență ca număr de aur”  de Arina Avram

Recenzie ”Coincidență ca număr de aur” de Arina Avram

În prima zi de toamnă, am început să citesc un roman care începe tot cu o zi de toamnă. Ce surprindere cu romanul intitulat Coincidență ca număr de aur. Acum, când scriu, afară plouă și florile mele de pe balcon se deschid, parcă vor să mă îmbrățișeze cald. Când am...

Recenzie ,, Lupta” de Jennifer L. Armentrout

Acum că Seth nu mai poate schimba nimic, speriat de gândul că ar putea să o rănească pe Josie, el pleacă în Andros,  insula unde a copilărit, departe de toți cei la care ține. Dar nu s-ar fi așteptat la ceea ce avea să găsească acolo. Atunci când începe să înțeleagă...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1333 zile și a scris până acum 353 articole. Se află pe poziția 4 din 150 de redatori, fiind astfel un 👑 Super Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.