Recenzie “Berlusconi i se destăinuie lui Friedman” de Alan Friedman

Autor: Alan Friedman
Editura: RAO
Nr. Pagini: 336

O biografie care ne prezintă jocurile politice, pașii și deciziile ce au dus la bombardarea Libiei, dar și imaginea lui Berlusconi pentru alți oameni politici, precum Vladimir Putin și Jose Manuel Baroso.

Fiind total  în afara scenei politice, chiar și când vine vorba de patria natală, era de așteptat ca nivelul de informație știut despre Berlusconi, să fie aproape de zero. Motiv pentru care, singura dată când am auzit despre cel mai controversat prim-ministru al Italiei, a fost în treacăt, când apăruse zvonuri despre o aventură a acestuia cu o româncă. Acest lucru, cum veți afla citind cartea, este un subiect destul de des întâlnit în volumul Berlusconi i se destăinuie lui Friedman. Nu, nu presupusa sa aventură cu o româncă, ci scandalurile sexuale des titrate pe seama lui Berlusconi.

Berlusconi i se destăinuie lui Friedman este o carte ce m-a purtat în Italia, în viața unuia dintre cei mai bogați oameni ai lumii, în culisele și jocurile politice, o carte a cărei lectură am savurat-o și din a cărei pagini am aflat toate picanteriile din viața politică a Italiei, dar și a lumii. Am aflat astfel cum oamenii politici își pun piedici unul altuia din motive puerile, din dorința nu atât pentru a căpăta putere cât pentru a-și arăta aversiunea față de celălalt.

Dacă în Liniște: Vorbește Trump! avusesem parte de un rezumat al celor mai savuroase replici din speța politicii americane, în Berlusconi i se destăinuie lui Friedman am pășit într-o poveste de viață transformată în bestseller. Am mers pe pașii unui caracter puternic, într-o continuă afirmare și avânt ambițios. Am descoperit un Berlusconi muncitor, cu un șarm debordant care a reușit să cucerească și să ”intre pe geam” când unul sau altul îl dădea afară pe ușă.

…e mare păcat că toți trebuie să murim, când lumea este atât de plină de locuri și de lucruri minunate.

În timp ce Donald Trump mi-a câștigat dezgustul pentru lipsa lui de discernământ în declarații și acuzațiile dure aruncate în stânga și în dreapta pentru a-și susține ideile, Berlusconi mi-a câștigat respectul. Și-a folosit șarmul pentru a cuceri privirile și a atrage atenția, pentru ca mai apoi să-și folosească puterea de convingere pentru a cuceri mințile ascultătorilor săi. A fost omul care a căutat calea de mijloc pentru a-și prezenta ideile. S-a implicat în tot felul de afaceri pentru a-și demonstra sieși că poate, și mai apoi, pentru a le demonstra ”necredincioșilor” că totul este posibil  fiind consecvent, având ambiție și fiind încontinuu informat.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Alan Friedman.

Berlusconi i se destăinuie lui Friedman mi-a oferit imaginea totală a lui Berlusconi, omul de afaceri cel din copilărie până la statutul de miliard și prim-ministru al Italiei. Întocmai ca și Trump, Berlusconi și-a început avântul cu afaceri imobiliare, abordând pe parcurs și scena televiziunii, a fotbalului și a politicii. Însă, după cum spuneam, în timp ce Trump a devenit cunoscut prin frecventele sale ”zborșiri” în public, Berlusconi a cucerit lumea prin șarmul său de cuceritor. În loc să-și impună punctul de vedere cu orice preț, a căutat subterfugii, ideile și căile potrivite prin care să le dea celorlalți o idee iluzorie de susținere, o idee care avea să-i ducă, în același timp, la îndeplinire planurile propuse.

El înțelesese ce voiau masele. Le dăduse pâine și circ. Iar acum ei le voiau înapoi. Îți voiau doza zilnică.

Berlusconi este un tip de om alert, veșnic în căutarea scânteii de noutate, de implementare a ceva, om de acțiune, om ACTIV și viu. Berlusconi a adus imobiliarele la rang de bogăție, a dat startul televiziunii de consum, a transformat AC Milan într-un club de fotbal de elită în ochii lumii, a dat ziarului Il Giornale un nou avânt, a transformat Mediaset într-o industrie de miliarde.

Pentru publicul italian însetat de divertisment, televiziunea lui Berlusconi era ca o revărsare de entuziasm, de fete drăguțe, muzică, dans și distracție.

Ca și politician însă, nu și-a adus decât animozități. Un caracter puternic, cu ambiția de a-și implementa propriile principii și de a aduce politica pe o treaptă mai înaltă și mai puternică, era de așteptat să-și atragă numeroși opozanți, opozanți care nu ar fi fost reali dacă nu ar fi aruncat cu pietre și nu i-ar fi pregătit căderea. Odată intrat în scena politică, acuzațiile de corupție, dare de mită, scandaluri sexuale și nu numai, s-au ținut lanț de Berlusconi. Ce a avut Berlusconi de zis cu privire la fiecare acuzație în parte dar și cum a ajuns persoana de azi, vă invit să descoperiți în paginile biografiei sale.

-Și ce înseamnă să fii un om bun, un om cumsecade? se întreabă Putin. Înseamnă să păstrezi relații personale de calitate cu prietenii și cu colegii. Nu poți pur și simplu, știți, să apeși un întrerupător așa (și pocnește din degete), ca atunci când stingi lumina înainte să ieși dintr-o încăpere, nu trebuie să-i uiți pe cei cu care ai avut de-a face atunci când lucrurile au depins de ei. Asta înseamnă că nu trebuie să încetezi să-i dai bună ziua unui om chiar dacă nu mai are el pâinea și cuțitul în mână, înțelegeți?

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii