Recenzie ”Covid-19, pandemia care nu trebuia să existe și cum să fie oprită următoarea” – Debora Mackenzie

by | Jan 7, 2021 | Educație, Recenzii cărți

🔥 CARTEA COVID-19 PANDEMIA CARE NU TREBUIA SĂ EXISTE ȘI CUM SĂ FIE OPRITĂ URMĂTOAREA ARE REDUCERE PE:

Pandemia de Covid – 19 a devenit, pe bună dreptate, una dintre marile lecții ale modernității, lecție la care am ajuns să fim cu toții repetenți. deși închiși în case, încă mai păstrăm un contact apropiat cu sursele mediatice și avem acces la internet, dar capcanele acestuia sunt tot mai virulente în prezent, deoarece distincția dintre fake news și realitate este extrem de subtilă și improbabilă. Așa se face, că de la începutul carantinei, am tot „treierat” sursele de informare, ajungând să citesc doar cele mai credibile site-uri de știri. totuși, am observat un boom pe piața editorială, fiind publicate câteva zeci de titluri de carte, generic centrate pe subiectul pandemiei. Nu știu dacă a fost de dragul promovării sau într-adevăr oamenii de știință sunt gata să ne deschidă toate parantezele cu privire la acest subiect destul de sensibil.

Iată de ce am deschis cu o anumită doză de scepticism volumul ”Covid-19, pandemia care nu trebuia să existe și cum să fie oprită următoarea” semnată de Debora Mackenzie și tradusă în 2020 la editura Rao. Totuși, a fost destul să parcurg primele pagini ca să înțeleg că am în față un studiu jurnalistic în spiritul celor mai bune canoane. Debora Mackenzie este jurnalist specializat în problemele de sănătate publică, fiind mereu cu mâna pe pulsul evenimentelor care însoțesc activitatea Organizației Mondiale a Sănătății. Prinsă în vâltoarea celor mai noi știri, aceasta decide să disece radical orice fel de teorie conspiraționistă, amintindu-ne despre faptul că pandemiile ne-au însoțit de-a lungul omenirii și că rele mari sunt doar înainte.

Ați știut că acest corona virus este de fapt parte dintr-o mare serie de viruși studiați încă de prin anii 1990? Sau că teoria liliacului nu este doar veridică, ci poate fi explicată în cel mai firesc mod? Că junglele și pădurile tropicale sunt doldora de viruși care așteaptă să treacă dintr-o sferă de influență în alta? Lucrarea lui Debora Mackenzie este o reflecție analitică asupra unui fenomen care nu ține doar de prezenta pandemie, ci și de perspectivele oricărui pericol legat de sănătatea publică.

Scenariile fatidice țin, în primul rând, de slaba gestiune a momentelor de criză, deci Covid -19, din spusele autoarei, este un eșec mondial, favorizat de senzația de posibilă surmontare ușoară, altfel spus, statele au crezut în repetarea situației cu Sars-Cov 1 din 2003. De această dată, am avut însă rezultate dezastruoase, deoarece acțiunile au fost prea lente și prea incoerente, mai ales la nivel de state.

Debora Mackenzie nu aruncă fraze de consolare și nici nu scuză atitudinea unor înalți demnitari, ci dimpotrivă ne amintește despre nevoia de a coopera la nivel mondial, de a ne aminti că suntem prinși în mrejele globalității, fapt pentru care nu avem dreptul moral să ne eschivăm de la obligațiunile prescrise. Volumul său este similar unui duș rece, pe care ar trebuie să-l acceptăm pentru a putea preveni orice scenarii similare sau mai sumbre.

Morala centrală se rezumă la faptul că nu suntem în postura de a mai închide ochii și de a aștepta minuni. Tot ce traversăm acum este strict rezultatul conduitei noastre iresponsabile. Lipsa managementului de risc, lentoarea cu care înalții demnitari au luat atitudine, dar și încrederea nemotivată și exagerată în forțele proprii – iată câteva dintre elementele care ne-au împins încet și sigur pe marginea prăpastiei. Ce facem mai departe? Răspunsul la această întrebare vă aparține.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții COVID-19 PANDEMIA CARE NU TREBUIA SĂ EXISTE ȘI CUM SĂ FIE OPRITĂ URMĂTOAREA?

Vezi toată lista de cărți scrise de Debora Mackenzie sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA COVID-19 PANDEMIA CARE NU TREBUIA SĂ EXISTE ȘI CUM SĂ FIE OPRITĂ URMĂTOAREA CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Covid-19 Pandemia Care Nu Trebuia Să Existe și Cum Să Fie Oprită Următoarea
Autor: Debora Mackenzie
An apariție : 2020
Editura: RAO
Nr. Pagini: 320
Gen Literar: Publicistica, eseu
Publicată la 7.01.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie “Sărbătoarea Țapului” de Mario Vargas Llosa

Am citit câteva recenzii la cărțile lui Llosa prin online și m-am întărâtat nițel. Mi-a fost frică de o dezamăgire când am început Sărbătoarea Țapului, dar n-a fost cazul. Scrie în forță Llosa, scrie trivial și vulgar, e brutal și misogin, sfâșie inima, își bate joc...

Recenzie “Să-ți pui o dorință” de Vasi Rădulescu

"Să-ți pui o dorință" este o altă carte minunată de la Vasi Rădulescu. Face parte dintr-un cadou minunat primit de la o prietenă dragă. Tot emoționantă de te face să verși cel puțin câteva lacrimi este și aceasta. "Dragă inimă" a fost un volum de povestiri personale...

Recenzie „Straja dragonilor” de Ion Negoițescu

Straja dragonilor este autobiografia neterminată a criticului literar român Ion Negoițescu (1921 - 1993). Aceasta este doar prima parte a unui mai mare proiect gândit de autor, prin care și-ar fi dorit să-și consemneze întreaga viață, din copilărie până la bătrânețe....

Corina Moisei este redactor Booknation.ro de 1606 zile și a scris până acum 74 articole. Se află pe poziția 9 din 25 de redatori, fiind astfel un Redactor Activ. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Corina Moisei aici.