🔥 CARTEA DE VÂNZARE: MARIANA 15 ANI ARE REDUCERE PE:

Mlaștina prostituției e adâncă. Sunt însă oameni care au curajul să dea cu bâta în lac și să tulbure niște ape oricum tulburi. Unul dintre aceștia este românca Iana Matei, care depune o cutremurătoare mărturie despre experiențele ei legate de prostituția juvenilă silită.

Pe lângă sechestrare, satisfacerea zilnică a zecilor de clienți, cu pretenții care de care mai deșucheate, fetele sunt bătute, drogate, vândute ca vitele. Sunt trimise pe stradă cu boli sau cu burta la gură. Indiferent de anotimp. Unora li se scot dinții, pentru a practica mai bine sexul oral. Altele sunt arse cu țigările sau devin țintă de tir. Li se dă foc sau sunt omorâte și ciopârțite în bucăți. Nu le mai căuta nimeni, de plâns nici atât. Sărăcie, credulitate, nevoia unei afecțiuni refuzate în propria familie. Sunt câteva dintre motivele pentru care minorele cad în ghearele rețelelor de proxeneți.

Lupta mea

Cartea Ianei Matei, “De vânzare: Mariana, 15 ani” a apărut în noiembrie 2011, la editura RAO. și reprezintă traducerea variantei inițiale din limba franceză, apărute în 2010, la Oh! Editions din Paris. Cu subtitlul “Lupta mea împotriva traficului de fete”, ediția în limba germană a apărut la editura Bastei-Lübbe, în noiembrie 2012. Autoarea a primit premiul Europeanul Anului, în 2010.

“Nu vreau să fiu în niciun caz prost înțeleasă”, scrie aceasta. “Eu nu lupt împotriva prostituției voluntare, făcută prin propria deliberare, ci împotriva comerțului cu ființe umane. Vorbesc despre fete cărora li se impune această treabă în mod silit, care sunt adesea minore și vândute ca o bucată de carne – fete dezrădăcinate, chinuite și traumatizate psihic, bătute și violate, nevoite să se ofere sexual. Pur și simplu e vorba de un viol de proporții, care are loc în Europa secolului XXI!”

Realitatea lor

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Iana Matei.

Nu avem de-a face cu un roman de ficțiune. Întâmplările sunt reale, iar această realitate cutremură. Tinere, adolescente sau chiar copile de 12-13 ani sunt vândute sau exploatate de familie sau de iubiții lor. De multe ori, o prietenă mai isteață sau alte persoane apropiate le atrag în cursă, promițându-le o muncă peste hotare și bani. Chiar dacă nu toate sunt în întregime nevinovate, la infernul de umilință și teroare la care va fi ulterior supusă, nu se gândește niciuna.

Însă cartea se citește, în parte, ca un roman de acțiune, plin de dialoguri și de întâmplări. Încercând să o scoată din mâinile proxeneților pe  adolescenta de 15 ani, Mariana, autoarea trece printr-o urmărire “ca-n filme”. Apoi încep lupta cu polițiștii corupți, războaiele interminabile cu birocrația românească și internațională, pentru a găsi fonduri pentru proiectul ei de reintegrare socială a minorelor, foste victime ale sclavagismului sexual.

Întinde mâna

Autoarea, Iana Matei, s-a născut în 1960 la Orăștie, a trăit la Pitești, Câmpulung și București. După împrăștierea cu forța a protestatarilor din Piața Universității din București, în iunie 1990, ea a fugit peste graniță, la sârbi. La scurt timp a primit azilul politic, iar apoi a emigrat împreună cu fiul ei în Australia. Și-a făcut studiile în psihologie la Perth, unde a inițiat o serie de acțiuni sociale pentru oamenii fără adăpost și copiii străzii. Prima dată, ea s-a reîntors în țară în 1994. Patru ani mai târziu, cu experiența de ONG dobândită în Australia, s-a gândit să pună pe roate unul și la București. Astfel a luat ființă Reaching out (Întinde mâna), în variantă românească.

Dani Rockhoff

Titlu: De Vânzare: Mariana 15 Ani
Autor: Iana Matei