„Povestiri de psihoterapie românească” este o culegere de 19 cazuri psihoterapeutice relatate de către tot atâția specialiști în această metodă de tratare a tulburărilor psihice sau organice prin metode psihologice (DEX). Concret, fiecare dintre cei 19 relatează în carte câte un caz de psihoterapie, făcând referire la modul în care o persoană venită în cabinetul psihologic a fost vindecată de anumite tulburări. Metodele folosite, discuțiile din cabinet (uneori redate exact așa cum au decurs), modul de desfășurare a ședințelor, poveștile de viață și portretele clienților, toate acestea sunt prezente în acest volum.

Deși scrisă pentru specialiștii în domeniu, cartea poate fi citită de oricine este interesat de această metodă de vindecare interioară, cât și de persoanele care iau în calcul o carieră în domeniul psihologiei. Țin să menționez că limbajul folosit este comun, inteligibil, nefiind încărcat cu termeni științifici, deci este cât se poate de ușor de înțeles pentru orice cititor.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Vasile Dem. Zamfirescu.

Psihologia, psihoterapia, psihanaliza și altele asemenea intră în zona mea de interes, astfel că pentru mine a însemnat o lectură cât se poate de interesantă. M-a ținut în priză, fiind mereu nerăbdător să aflu finalul cazurilor psihoterapeutice. Mai ales la momentul la care am citit-o eram foarte atras de acest domeniu, așa că a venit ca o fascinantă poartă de intrare într-o parte dintre tainele psihologiei, respectiv psihoterapiei.

De asemenea, cititorii se pot regăsi în anumite povestiri din acest volum, putând fi și un prilej de autoanaliză. Constituie, de asemenea, un mod de a vizita lumea psihologiei și de a elimina anumite prejudecăți cu privire la utilitatea ei în societate și la cei care pășesc în cabinetele de acest gen. Având în vedere că nu rareori întâlnim oameni care consideră că, în afara cazului în care ești nebun, nu ai ce căuta în fața unui psiholog, cred că această carte poate dovedi că da, mersul la psiholog e sănătos, util și nicidecum rezervat exclusiv pentru cei catalogați nebuni.

E de apreciat că, deși de specialitate, volumul este accesibil oricărui cititor, nefiind necesară inițiere în domeniu pentru a putea fi înțeleasă. Limbajul este comun, inteligibil, nefiind încărcat cu termeni psihologici.

Avatar
Autor: Robert Grigore Manea
Robert Grigore e Redactor Foarte Activ