Recenzie „Traumă, anxietate și iubire” de Franz Ruppert

by | Jun 30, 2020 | Psihologie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA TRAUMĂ ANXIETATE ȘI IUBIRE ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

Cartea Traumă, anxietate și iubire a apărut la Editura Trei în anul 2019 și este scrisă de Franz Ruppert, specializat în psihoterapia traumei și profesor la Universitatea Catolică de Științe Aplicate din München.

Autorul vorbește despre iubire dintr-o altă perspectivă, explică de ce avem în relațiile cu ceilalți anumite reacții pe care nu ni le putem controla, aflăm de unde vine teama de atașament și indisponibilitatea emoțională. Înțelegem cum unele evenimente din trecut au avut un impact atât de mare asupra psihicului nostru, încât încă ne influențează comportamentul. Franz Ruppert prezintă cum, prin metoda ,,constelării intențiilor”, oamenii pot fi ajutați să se desprindă din relațiile traumatizante sau simbiotice care îi împiedică să fie fericiți cu adevărat. În ,,constelarea intenției”, clientul își exprimă o intenție, facilitatorul (terapeutul) supraveghează grupul de lucru, iar ceilalți participanți vor fi reprezentanți în povestea lui (fiecare își va asuma rolul unui personaj) sau observatori, iar prin această metodă clientul are acces la propriului psihic.

Autorul prezintă studii de caz din experiența sa cu pacienții care apelează la psihoterapie, pentru a exemplifica noțiunile teoretice explicate.

Noi, oamenii, suntem ființe relaționale, pentru care interacțiunea socială este la fel de importantă precum nevoile de bază: hrana, băutura, somnul, protecția. O dezvoltare sănătoasă implică un echilibru între nevoile simbiotice (legăturile strânse cu ceilalți care pot ajunge la dependență) și cele de autonomie (independență în raport cu cei din jur). Ceea ce ne dorim este să avem legături semnificative cu ceilalți, dar să ne păstrăm totodată autonomia.

„Într-o relație deficitară, ambii parteneri au nevoie de iubire și dispun, în fond, de prea puțină iubire. Ei speră să primească de la celălalt ceea ce le lipsește.” Putem dărui iubire doar atunci când o simțim în noi. Atunci când nu te întrebi cum trebuie să fii ca celălalt să te aprecieze sau ce trebuie să faci pentru a merita să fii iubit. Atunci când ne cunoaștem cu adevărat și ne arătăm celorlalți cu încrederea unei persoane care își valorifică calitățile și își acceptă defectele, ei ne vor respecta pentru ceea ce suntem cu adevărat.

Autorul explică ce este trauma și anxietatea, cum le putem identifica, care sunt strategiile de supraviețuire ale celor care se confruntă cu una din aceste probleme și ce urmări au asupra comportamentului uman. De exemplu, o traumă familială nu este formată doar în urma violenței sau a neglijenței, ci și lipsa iubirii și neexprimarea emoțiilor pot fi percepute ca o traumă de psihicul uman. Educația dintr-o familie nu înlocuiește relațiile care trebuie să existe în interiorul acesteia. Astfel se justifică de ce persoanele care au crescut într-o familie în care se comunica puțin și exista o răceală emoțională în casă, în relațiile pe care le formează în adolescență sau la maturitate, le este foarte dificil să se deschidă în fața celorlalți, și să își exprime sentimentele pentru cei care le sunt dragi.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Franz Ruppert

Un atașament sigur față de propria mamă asigură bazele unui psihic sănătos. Franz Ruppert explică în cartea sa de ce relația simbiotică primară este cu mama și are urmări de-a lungul întregii vieți. „În majoritatea cazurilor, calitatea atașamentului matern joacă, așadar, rolul decisiv în apariția problemelor psihice pentru care apelează oamenii la ajutorul meu terapeutic.” Prin urmare, stările emoționale pe care le-am experimentat în copilărie au un impact surprinzător de mare în relațiile noastre viitoare cu prietenii și partenerii de viață.

Nu ne dăm seama că de multe ori căutăm în relații ceea ce am experimentat în copilărie în cadrul mediului familial: pe cineva care să aibă grijă de noi precum mama, sau să ne protejeze și să ne îndeplinească toate dorințele precum tata. Căutăm să simțim familiarul. Dacă am fost respinși în familie, involuntar vom fi atrași de persoane indisponibile emoțional, care ne vor respinge.

Traumă, anxietate și iubire este o carte care te pune pe gânduri, te face să îți dorești să te cunoști mai bine, să fii mai atent la emoțiile și la reacțiile tale în diverse situații. Îmi place că prezintă într-un limbaj accesibil elemente de psihologie și normalizează ideea de psihoterapie,

într-o societate în care cei care apelează la asta încă sunt priviți ca având probleme grave. Ceea ce nu mi-a plăcut la această carte este faptul că autorul ar fi putut fi mai succint în expunere, dar probabil că este un defect profesional al iubitorilor de litere. Recomand această carte celor care sunt interesați de domeniul psihologiei sau de propria dezvoltare personală.

Titlu: Traumă Anxietate și Iubire
Autor: Franz Ruppert
Nr. Pagini: 390
Publicată la 30.06.2020
Nota recenzorului: 9/10

Recenzie “Florile pierdute ale lui Alice Hart” de Holly Ringland

E adevărat că o carte nu se judecă niciodată după copertă, dar o copertă deosebită poate constitui un avantaj și poate atrage ca un magnet, iar în cazul acestei cărți este foarte reușită. Un mare plus sunt și desenele din carte și începuturile de capitol: desenul...

Recenzie ”Fereastră spre mâine” de Simona Mihuțiu

”Fereastră spre mâine” de Simona Mihuțiu este un roman minunat, unicitatea fiind cuvântul cheie care îl poate defini. Chiar dacă este introdus în colecția ”Romane de dragoste”, ”Fereastră spre mâine” evidențiază lumea satului românesc la sfârșitul secolului douăzeci....

Recenzie “Corupt” de Penelope Douglas

Recenzie “Corupt” de Penelope Douglas

Nu am agreat foarte mult genul "dark romance" și de multe ori l-am ocolit. Atunci când mi-am făcut curaj să citesc "Corupt", mi-am dat seama că am pierdut niște senzații țări... de senzație. 🙂 Am citit cartea acum 2 ani și am așteptat cu sufletul la gură ca o editură...

Ana Mihai este redactor Booknation.ro de 191 zile și a scris până acum 25 articole. Se află pe poziția 36 din 149 de redatori, fiind astfel un Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ana Mihai aici.
Pasionată de frumos. Încântată de cărți, cafea, scris și dezvoltare.