Recenzie Tu conduci afacerea, n-o lăsa pe ea să te conducă de Clay Mathile

Autor: Clay Mathile
Editura: ACT și Politon
Nr. Pagini: 250

Tu conduci afacerea, n-o lăsa pe ea să te conducă de Clay Mathile

N-am fost niciodată un om priceput la afaceri. Deşi idei de a face bani am avut, cred că n-am avut succes pentru că nu prea am ştiut cum să le pun în practică. Îmi amintesc de primul şi singurul meu antreprenoriat, pe care l-am început alături de alţi doi prieteni. Am început să vindem CD-uri cu muzică, cît am fost toţi trei, ne mergea bine. Apoi fiecare a apucat-o pe calea lui, unul dintre ei şi-a dezvoltat afacerea care mai activează şi acum, un altul a ridicat de asemenea un business, l-a extins, a mai deschis şi altele, dar într-un final criza l-a pus la pămînt, iar eu, de fapt eu am fost primul care a renunţat, acum mai bine de 15 ani. Reuşisem să încheg o echipă, ne pricepeam la vînzări, dar nu ştiam cum să ne dezvoltăm, cum să creştem. Şi pentru că tot ce nu înaintează e supus pieirii, echipa s-a dizolvat, iar afacerea mea odată cu ea.

Altceva ar fi fost poate dacă mi-ar fi încăput pe mînă o carte, tocmai cea despre care vă vorbesc acum, Tu conduci afacerea, n-o lăsa pe ea să te conducă, de Clay Mathile, apărută de curând la editura ACT şi Politon, pentru prima oară tradusă în Limba Română. Cartea asta, pentru mine, este ca o mică Biblie a întreprinzătorului. Este un ghid esenţial care se adresează acelora ca mine, care vor să-şi dezvolte afacerea, sau ca prietenul meu care a dat faliment, dar cred că şi celui de-al treilea prieten de-al meu, cel care încă are o afacere şi îi merge i-ar fi fost de folos, pentru că sigur, l-ar fi ajutat să progreseze şi mai repede, şi mai mult.

Cu alte cuvinte, cartea aceasta se adresează tuturor acelora care sunt în afaceri, pentru a realiza o planificare eficientă, astfel încît afacerea să se dezvolte şi să devină tot mai profitabilă, transformînd visul fiecărui antreprenor în realitate. Este în fond un ghid, un îndrumar, scris de un autor, Clay Mathile, care nu este un profesor de la ASE care stă într-un apartament cu 2 camere şi conduce o Dacia. Clay Mathile vorbeşte din experienţa sa ca antreprenor, investitor şi filantrop american, el devenind foarte cunoscut în lumea business-ului pentru creșterea vînzărilor companiei Iams la 1 miliard de dolari, înainte de a o vinde celor de la Procter & Gamble, împărţind apoi o mare parte din acţiuni cu 2000 de angajaţi.

Clay Mathile este un om de afaceri ce crede în puterea managementului profesionist. În urma unei dezvoltări uimitoare, în 1993, Clay Mathile a vîndut Iams companiei Procter&Gamble pentru suma de 2,3 miliarde de dolari, în 1993 – aceasta fiind, la acea vreme, cea mai mare tranzacţie exclusiv cash din istoria Procter&Gamble. În prezent, el se ocupă de Aileron, o organizaţie non-profit care ajută afacerile private să aibă succes, să fie profitabile şi să dureze în timp. Acum înţelegeţi că autorul acestei cărţi nu vă vinde gogoşi.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Clay Mathile.

Nu regret că n-am devenit atunci un om de afaceri, dar cu siguranţă dacă aş fi citit atunci cartea lui Mathile, alta ar fi fost viaţa mea. Acest ghid e bazat pe metoda simplă DOC – Direcţie, Operare, Control – care te învaţă cum să te comporţi cu angajaţii tăi şi cum să îi motivezi pentru a fi mai productivi. O companie în care fiecare ştie ce are de făcut şi are acces la informaţii este o companie de succes. Prin urmare, aplică regulile managementul profesionist şi implică-i pe toţi în atingerea obiectivelor pe termen scurt şi lung.

Te întrebi cum să devii un conducător mai bun şi mai eficient? Clay Mathile are răspunsul. Urmează-i sfaturile, pune în aplicare metodele învăţate, apoi urmăreşte rezultatele. O să fii uimit să afli că soluţia este la tine, iar schimbarea majoră ce trebuie făcută este în legătură cu atitudinea ta.  Deşi n-am fost niciodată atras de cărţile motivaţionale sau de self-help, iată că acum am descoperit ceva pe care ar fi fost bine să-l fi descoperit cu 15 ani în urmă: cum să îţi dezvolţi o afacere de succes care să îţi aducă mai multe satisfacţii, atât financiare, cât şi morale. Dacă aţi înţeles de ce am eşuat eu, atunci nu mai staţi să vă gîndiţi de două ori. Citiţi cartea!

Recenzie trimisă de Leonard Ancuţa.